Законопроект № 10044-д розширює повноваження Рахункової палати на аудит коштів місцевих бюджетів, державних підприємств та позабюджетних фондів

🏄🏻♀️Відпускні: прочитайте 9 відповідей перед літом
За відповідне рішення проголосували 246 народних депутатів. Ухвалення законопроєкту є вимогою МВФ та однією з двох умов США для надання прямої бюджетної допомоги.
Ключові новели законопроєкту №10044-д:
- зменшення кількості членів Рахункової палати з 13 до 11 (наразі заповненими є п’яти посад, решта – вакантні);
- запровадження конкурсу з переважним правом голосу міжнародних експертів для відбору нових членів Рахункової палати;
- розширення повноважень Рахункової палати на аудит коштів місцевих бюджетів, державних підприємств та позабюджетних фондів (в тому числі, Пенсійного фонду);
- створення чітких парламентських процедур, в яких профільні комітети Верховної Ради України ЗОБОВ’ЯЗАНІ розглядати звіти Рахункової палати та моніторити виконання рекомендацій Рахункової палати;
- встановлюється, що Рахункова палата у своїй діяльності повинна відповідати правилам Міжнародної організації вищих органів аудиту (INTOSAI) та використовує систему професійних документів INTOSAI;
- посилюється політична, адміністративна та фінансова незалежність Рахункової палати (шляхом встановлення зарплат в законі, створення посад незалежних аудиторів, а також особливої процедури врахування бюджетного запиту Рахункової палати – так само як для судової гілки влади).
Джерело: офіційний сайт ВРУ
Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.