Реформа Рахункової палати: що передбачається

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Законопроект № 10044-д розширює повноваження Рахункової палати на аудит коштів місцевих бюджетів, державних підприємств та позабюджетних фондів

Рада підтримала реформу Рахункової палати: що передбачається

🏄🏻‍♀️Відпускні: прочитайте 9 відповідей перед літом

За відповідне рішення проголосували 246 народних депутатів. Ухвалення законопроєкту є вимогою МВФ та однією з двох умов США для надання прямої бюджетної допомоги.

Ключові новели законопроєкту №10044-д:

  • зменшення кількості членів Рахункової палати з 13 до 11 (наразі заповненими є п’яти посад, решта – вакантні);
  • запровадження конкурсу з переважним правом голосу міжнародних експертів для відбору нових членів Рахункової палати;
  • розширення повноважень Рахункової палати на аудит коштів місцевих бюджетів, державних підприємств та позабюджетних фондів (в тому числі, Пенсійного фонду);
  • створення чітких парламентських процедур, в яких профільні комітети Верховної Ради України ЗОБОВ’ЯЗАНІ розглядати звіти Рахункової палати та моніторити виконання рекомендацій Рахункової палати;
  • встановлюється, що Рахункова палата у своїй діяльності повинна відповідати правилам Міжнародної організації вищих органів аудиту (INTOSAI) та використовує систему професійних документів INTOSAI;
  • посилюється політична, адміністративна та фінансова незалежність Рахункової палати (шляхом встановлення зарплат в законі, створення посад незалежних аудиторів, а також особливої процедури врахування бюджетного запиту Рахункової палати – так само як для судової гілки влади).

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22368

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
8906

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
422076

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
182349

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
51502

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді