Як оцінювати податкові видатки

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін затвердив Методологію проведення оцінювання інструментів податкової політики, які призводять до податкових видатків.

як оцінювати податкові видатки

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Методологію окрім Мінфіну можуть застосовувати інші центральні органи виконавчої влади, а також суб’єкти законодавчої ініціативи при аналізі чинних положень або розробці нових положень податкового та митного законодавства, наслідком яких є або можуть бути податкові видатки.

Податкові видатки – це сума недоотриманих податкових надходжень внаслідок застосування будь-якого положення податкового або митного законодавства, яке одночасно відповідає таким характеристикам:

  • мотивоване соціальною політикою, економічною політикою чи іншими складовими (сферами) державної політики, якщо така мотивація відмінна від збільшення бюджетних надходжень;
  • зменшує або відстрочує податкові зобов’язання платника податків з відповідного податку (збору) шляхом встановлення особливих правил для обмеженої або обраної групи платників податків чи виду (видів) діяльності, не передбачених еталонною податковою системою;
  • може бути замінене прямими видатками бюджету.

Податкові видатки виникають у т. ч. тоді, коли право на зменшення розміру податкового зобов’язання платника податків з відповідного податку (збору) залежить від того, чи має такий платник податків певні характеристики або чи вирішив здійснити (не здійснювати) певну дію, але при цьому фактично цей платник податків не використовує таке своє право у відповідному бюджетному періоді з будь-яких причин, в т. ч. через зміну поведінки.

Вартість податкових видатків – це сума коштів, що розраховується як різниця між доходами бюджету відповідно до чинного законодавства та доходами бюджету, які можна було б отримати, якби положення про податкові видатки було б вилучено з податкового законодавства (тобто правила нарахування та сплати податків та зборів приведено у відповідність до еталонної податкової системи).

У додатках до Методології визначили:

  • Підходи (методи), що використовуються для оцінювання кількісних характеристик податкових інструментів (вартості податкових видатків);
  • Зразки запитань, що використовуються для оцінювання якісних характеристик податкового інструменту.

Методологія затверджена наказом Мінфіну від 27.09.2024 № 474.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1278

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації бюджетної установи. А після набуття чинності наказу Мінфіну від 18.01.2024 № 23 додатково Казначейство у тримісячний строк переукладатиме з клієнтами договори про здійснення розрахунково-касового обслуговування. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
39315

Реєстраційна картка учасника бюджетного процесу в ІАС «LOGICA» – заповнення з експертом

У консультації про заповнення електронної форми реєстраційної картки, яка використовується для реєстрації учасників бюджетного процесу. Розглянемо, хто і який розділ заповнює та як заповнити кожне поле форми.
1981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді