Як оцінювати податкові видатки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін затвердив Методологію проведення оцінювання інструментів податкової політики, які призводять до податкових видатків.

як оцінювати податкові видатки

Амортизація: нарахуйте, облікуйте та оформіть за прикладами

Методологію окрім Мінфіну можуть застосовувати інші центральні органи виконавчої влади, а також суб’єкти законодавчої ініціативи при аналізі чинних положень або розробці нових положень податкового та митного законодавства, наслідком яких є або можуть бути податкові видатки.

Податкові видатки – це сума недоотриманих податкових надходжень внаслідок застосування будь-якого положення податкового або митного законодавства, яке одночасно відповідає таким характеристикам:

  • мотивоване соціальною політикою, економічною політикою чи іншими складовими (сферами) державної політики, якщо така мотивація відмінна від збільшення бюджетних надходжень;
  • зменшує або відстрочує податкові зобов’язання платника податків з відповідного податку (збору) шляхом встановлення особливих правил для обмеженої або обраної групи платників податків чи виду (видів) діяльності, не передбачених еталонною податковою системою;
  • може бути замінене прямими видатками бюджету.

Податкові видатки виникають у т. ч. тоді, коли право на зменшення розміру податкового зобов’язання платника податків з відповідного податку (збору) залежить від того, чи має такий платник податків певні характеристики або чи вирішив здійснити (не здійснювати) певну дію, але при цьому фактично цей платник податків не використовує таке своє право у відповідному бюджетному періоді з будь-яких причин, в т. ч. через зміну поведінки.

Вартість податкових видатків – це сума коштів, що розраховується як різниця між доходами бюджету відповідно до чинного законодавства та доходами бюджету, які можна було б отримати, якби положення про податкові видатки було б вилучено з податкового законодавства (тобто правила нарахування та сплати податків та зборів приведено у відповідність до еталонної податкової системи).

У додатках до Методології визначили:

  • Підходи (методи), що використовуються для оцінювання кількісних характеристик податкових інструментів (вартості податкових видатків);
  • Зразки запитань, що використовуються для оцінювання якісних характеристик податкового інструменту.

Методологія затверджена наказом Мінфіну від 27.09.2024 № 474.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

Хто визначає розмір орендної плати за державне чи комунальне майно, які показники враховуються, як індексується плата у 2025 році? У статті — порядок розрахунку орендної плати згідно з Методикою КМУ та відповіді на поширені запитання
67918

Держбюджет 2025: показники та зміни

Щороку законотворець приймає новий фінансовий план країни. На 2025 рік фінансові, соціальні та інші показники визначені у Законі України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19.11.2024 № 4059-IX, який чинний з 01.01.2025. У червні 2025 року Уряд схвалив зміни до Держбюджету 2025. Говорімо про основні показники Держбюджету 2025 та що в ньому планують змінити.
10856

ІАС «LOGICA» методичні рекомендації

Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь-яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати
13471

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді