Дії працівника, при відкритті йому е-лікарняного

З вересня всі заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності.

Дії працівника, при відкритті йому е-лікарняного

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

  • Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.
  • Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном.
  • Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець може бачити у власному кабінеті страхувальника.
  • Водночас роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.
  • Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.
  • Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.
  • Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».
  • З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.
  • Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.
  • ФССУ радить не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
  • Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.
  • Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
  • Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, у телеграм-каналі введена додаткова звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.
  • Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

Джерело: ФФСУ

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Е-лікарняний: інструкція для бухгалтера 2024

Що треба знати про терміни оформлення та виплати допомоги з тимчасової непрацездатності та з вагітності та пологів на основі е-лікарняних – ці та інші пов’язані питання у даному огляді про електронні листки непрацездатності.
29698

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді