Федерації профспілок України: законопроект щодо внесення змін до деяких законодавчих актів з соціального страхування на випадок безробіття - погіршує соціальний захист безробітних

На засіданні Уряду 15 вересня було затверджено законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці».

 Федерації профспілок України : законопроект щодо внесення змін до деяких законодавчих актів з соціального страхування на випадок безробіття - погіршує соціальний захист безробітних

«Цій законопроект обговорювався сторонами соціального діалогу і частина наших зауважень та пропозицій була врахована, - зазначив Голова СПО об’єднань профспілок, Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий. – Але профспілкова сторона не задоволена тим, що в діючої редакції законопроекту залишилися норми, проти яких ми заперечували».

Григорій Осовий наголосив, що СПО об’єднань профспілок неодноразово надавав свої зауваження та пропозиції до зазначеного законопроекту, але найважливіші серед них щодо не допущення звуження матеріальних прав застрахованих осіб – так і не були враховані.

Адже законопроектом в частині змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»:

  • зменшується тривалість виплати допомоги по безробіттю. Так, якщо нині вона виплачується протягом року, то пропонується виплачувати протягом 6, 7, 8, 9, 10, 11 місяців і до року в залежності від страхового стажу;
  • збільшується шкала страхового стажу для обчислення розміру допомоги по безробіттю, зменшуючи чинні розміри такої допомоги на 5-10 відсоткових пунктів. Наприклад, щоб отримати допомогу по безробіттю в розмірі 70% від середньої зарплати треба буде мати страховий стаж не понад 10 років (як наразі), а понад 18 років стажу тощо;
  • зменшується виплата допомоги по безробіттю протягом другої половини строку її тривалості виплати. Так, якщо на сьогодні розмір виплати протягом року залежить виключно від страхового стажу, то пропонується першу половину строку тривалості виплати допомоги по безробіттю виплачувати на рівні 100%, другу – лише в розмірі 50 відсотків, що майже на половину зменшує розмір допомоги, порівняно з чинними нормами;
  • погіршуються умови для призначення допомоги по безробіттю осіб, звільнених за угодою сторін. Так, якщо сьогодні у разі звільнення за угодою сторін, допомога по безробіттю виплачується з першого (з 8 у разі припинення карантину) дня після реєстрації, то пропонується прирівнювати за умовами до осіб, які звільнилися за власним бажанням і виплачувати допомогу лише з 31 календарного дня.

«Ми розуміємо причини появи такого законопроекту. Це і дефіцит бюджету Фонду соцстраху, і вплив пандемії, - говорить Голова СПО об’єднань профспілок. - Але профспілки вважають, що неможна зменшувати дефіцит цього бюджету за рахунок зменшення виплат застрахованим особам. Адже це суперечить ст. 22 Конституції України, де написано, що при прийнятті нових законів і рішень не повинні звужуватися існуючі права та гарантії для працівників, у тому числі для застрахованих осіб. Наразі під тиском профспілок та роботодавців Уряд прийняв рішення про виділення Фонду додатково на цій рік ще близько 500 млн. гривень. Але це не знімає напругу з фінансування інших програм. Ми вимагаємо вилучити зазначені вищі зміни, які суттєво погіршують соціальний захист безробітних Сподіваюся, що під час розгляду законопроекту у парламенті народні депутати ретельно підійдуть до цього питання та стануть на захист законних прав працівників, найдуть спосіб збалансування бюджету Фонду не за рахунок застрахованих осіб».

Джерело: Федерації профспілок України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3475

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
13836

Переведення працівника на інше підприємство

Переведення працівника на інше підприємство стало більш простішою процедурою, а все тому, що у працівника забрали право переносити дні заробленої щорічної відпустки до іншого роботодавця.
14873

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2939

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді