Як перевести працівників на гнучкий режим робочого часу

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Фахвці Держпраці роз’яснили, що ст. 60 КЗпП дозволяє за письмовим погодженням між працівником і роботодавцем установити для працівника гнучкий режим робочого часу

Як перевести працівників на гнучкий режим робочого часу

ВИРОБНИЧИЙ КАЛЕНДАР 2025 🕒

Гнучкий режим робочого часу передбачає саморегулювання працівником, як під час прийняття на роботу, так і згодом:

  • часу початку роботи;
  • закінчення роботи;
  • тривалості робочого часу:
  • впродовж робочого дня,
  • на визначений строк; або
  • безстроково.

В Держпраці зазаначають, на час загрози поширення епідемії, пандемії та в разі виникнення загрози збройної агресії, надзвичайної ситуації техногенного, природного чи іншого характеру гнучкий режим робочого часу може встановлюватися наказом або розпорядженням роботодавця, з яким працівник ознайомлюється протягом двох днів із дня його прийняття, але до запровадження такого режиму.

Гнучкий режим робочого часу також можна встановлювати:

  • за заявою працівника з прийнятними для нього часовими межами графіка роботи без дотримання вимог щодо повідомлення працівника не пізніше, ніж за два місяці, про зміну режиму роботи;
  • у разі виробничої необхідності з обов’язковим повідомленням працівника не пізніше, ніж за два місяці, про зміну режиму роботи.

Роботодавець зобов’язаний:

  • ознайомити працівників із умовами та специфікою гнучкого режиму робочого часу не менше, ніж за два місяці до запровадження такого режиму;
  • забезпечити облік відпрацьованого часу та ефективний контроль за найбільш повним і раціональним використанням робочого часу працівником.

Джерело: офіційний сайт Управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання — у консультації
17149

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
182912

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
20565

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
23397

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді