Важливі роз’яснення від Пенсійного фонду щодо Е-лікарняних і як вони працюють

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я України перейшли на оформлення електронних лікарняних. Відтепер працівники, захворівши, мають повідомляти роботодавцю номер електронного лікарняного. У цьому матеріалі Пенсійний фонд пропонує пояснення та відповіді на важливі питання - що змінилось при оформленні лікарняного, чому більше не потрібно збирати підписи та штампи на бланках, які смс-повідомлення необхідно отримати при оформленні тимчасової непрацездатності.

Допомогатор

 Як виглядає оформлення е-лікарняних?

Захворівши, ви звертаєтесь до лікаря, який проведе медичний огляд та призначить лікування. Якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно “піти на лікарняний”, лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності.

На що варто звернути увагу у лікаря у випадку оформлення тимчасової непрацездатності?

Під час створення лікарем МВТНу пацієнтам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації про особу (ПІБ та РНОКПП). А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо таке повідомлення ви не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номеру телефону. Отримане повідомлення місить 16-значний номер МВНТ і підтверджує, що він був створений саме вам.

Як дізнатися, що е-лікарняний оформлено успішно?

Є кілька способів отримання інформації про те, що ваш листок непрацездатності є Електронному реєстрі листків непрацездатності, а, отже, доступний вашому роботодавцю.

  1. фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого смс-повідомлення, на цей раз від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації.
  2. застраховані особи, які увійшли до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, мають можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню «Тимчасова втрата працездатності».

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних в Реєстрі застрахованих осіб, який веде Пенсійний фонд України. Їх має подати ваш роботодавець.

В яких випадках 2 смс-повідомлення можуть не прийти?

1. Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо:

  • в системі неактуальний ваш номер телефону;
  • ви не обрали цей спосіб комунікації;
  • у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря;
  • якщо МВТН був помилково створений не вам.

2. Від Пенсійного фонду України не прийде смс-повідомлення, якщо:

  • в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації;
  • в особистому кабінеті неактуальний номер телефону;
  • ви офіційно не працевлаштовані або не перебуваєте в трудових відносинах на час формування медичного висновку;
  • ви не є застрахованою особою і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб;
  • ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований , вам слід запитати у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь «не знайдено страхувальника», а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0 800 503 753.

Джерело: Пенсійний фонд України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма

Як створити та відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ — розповідаємо у статті. На прикладі покажемо, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам швидко і без помилок.
64011

Лікарняні у 2025 році: розрахунок та нарахування на прикладах

Як нарахувати лікарняні в 2025 році — відповіді у статті. Дивімося, що варто врахувати, коли розраховуєте та виплачуєте лікарняні. Підкажемо граничні суми для лікарняних, як бути з оподаткуванням та звітністю. Підкріпимо алгоритми практичними прикладами. Лікарняні 2025 зі змінами — повний гайд для вас.
512886

Нарахування лікарняного новоприйнятому працівнику: приклади розрахунків

Працівника щойно прийняли на роботу, а він захворів і повідомив про це керівника. В кабінеті страхувальника з’явився дав до установи лікарняний листок. Бухгалтер має обчислити допомогу за цим лікарняним так, щоб не дати шансів перевіряючим із ПФУ чи Держпраці оштрафувати установу. Тож як правильно розрахувати лікарняні новоприйнятому працівнику, якщо відпрацьовано менше місяця або менше 6 місяців?
97387

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді