Експерти проаналізували медичні закупівлі й побачили системні порушення

Місцевий зріз медичних закупівель показав проблемні місця системи відкритих аукціонів. Замовники не використовують переваг конкурентних торгів, а до того ж на ринку ліків та медичного обладнання переважають монополісти. От і маємо в результаті, що на 1% постачальників припадає 50% суми всіх договорів цієї групи товарів.

Тенденції регіональних закупівель у Prozorro у сфері охорони здоров’я простежили експерти Transparency International Україна. За результатами дослідження вони презентували звіт, у якому порівняли перші три квартали 2018 та 2017 року. Відзначили як точки зростання ефективності, так і вразливі місця.

На закупівлю ліків та медобладнання припала лише третина всіх витрат медичних закладів (32,2%), дещо менше — на енергоносії (29,1%), а найменше — на будівельні роботи й поточні ремонти (14,2%).

У медичних закупівлях на місцевому рівні є позитивна динаміка. Заклади охорони здоров’я та департаменти вже обізнані з процедурою закупівлі й не бояться її, а тому їхні видатки зросли з 15,6 до 16, 7 млрд грн. На мало врегульовані законом допороги витратили вдвічі менше коштів, ніж за середнім показником по Україні.

Однак виявилося, що замовники часто навмисно занижують очікувану вартість, щоб працювати з бажаним постачальником за прямим договором. Відтак велику частку тендерів становлять закупівлі на суму від 195 до 200 тисяч грн, адже за встановленим порогом треба вже проводити конкурентні торги. У цьому проміжку в підсумку провели закупівлі з очікуваною вартістю 400 млн грн.

Новим кроком стане централізація регіональних закупівель, що зробить їх більш професійними, швидшими й дешевшими. Ставку зроблять на безпосередніх виробників, що дасть змогу знизити ціни майже на 40%.

За інформацією зі звіту «Медичні закупівлі в Prozorro»

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4778

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1495

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5951

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4766

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді