Податківці роз’яснили, як виправити помилку, якщо платник ПДВ зареєстрував в ЕРПН податкову накладну (ПН) з неправильно вказаною датою складання.
Скачати податкову накладну за новою формою
Платник ПДВ — постачальник товарів/послуг складає податкову накладну у день виникнення податкових зобов’язань з ПДВ за правилом «першої події»: або за датою зарахування коштів на банківський рахунок, або датою складання документу, що засвідчує виконання послуг/відвантаження товарів (п. 187.1 ПК).
Аби виправити допущені помилки, у т. ч. не пов’язані із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, платник ПДВ може скласти розрахунок коригування (РК) до ПН ( п. 192.1 ПК).
Разом з цим платник ПДВ не може подати РК до ПН, аби виправити дані у даті складання останньої (п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затверджений Наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307).
Якщо платник ПДВ склав ПН за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням іншої дати, ніж дата виникнення «першої події», він може визнати цю ПН як зайво складену.
На дату факту зазначення неправильної дати в зареєстрованій в ЄРПН накладній платник податку має право скласти «мінусовий» РК до зайво складеної ПН, та зареєструвати його в ЄРПН.
Утім, це не позбавляє платника податку обов’язку скласти нову ПН за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у ній правильної дати складання.
Нова ПН має бути обов’язково зареєстрована в ЄРПН з дотриманням визначених ПК термінів реєстрації.
ІПК ДФС від 10.10.2018 № 4368/6/99-99-12-02-01-15/ІПК