Які строки встановлення на проведення виїзних (невиїзних) планових та позапланових перевірок?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Норми передбачені абзацами першим і другим п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Чи має право ФСС перевірити довідки ОК-5, ОК-7 на всіх працівників ►►►

Які строки встановлення на проведення виїзних (невиїзних) планових та позапланових перевірок?

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ, а фактичні перевірки – ПКУ та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Строки проведення документальної планової перевірки встановлені ст. 82 ПКУ (п. 77.7 ст. 77 ПКУ).

Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені ст. 82 ПКУ (п. 78.6 ст. 78 ПКУ).

Відповідно до п. 82.1 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.

Згідно з абзацами першим – восьмим п. 82.2 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених у ст. 78 ПКУ, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому цього пункту, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 78 ПКУ, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у п. п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, проводиться у строк, визначений абзацом першим п. 82.2 ст. 82 ПКУ, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:

  • платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;
  • платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість;
  • в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо: використання платником податку найманої праці фізичних осіб, відкритих платником податку рахунків у банках та інших фінансових установах.

Отже, тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної планової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.

Тривалість документальної позапланової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому п. 82.2 ст. 82 ПКУ, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три робочі дні до дня її завершення або якщо надіслані у порядку, передбаченому абзацом першим п. 44.7 ст. 44 ПКУ, документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки може бути додатково продовжено до строків, встановлених п. 82.2 ст. 82 ПКУ, на строк три робочі дні (абзац дев’ятий п. 82.2 ст. 82 ПКУ).

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Чи приходитимуть на перевірки податківці разом з ТЦК

З 23 липня 2025 року до перевірок військового обліку офіційно долучилися Держпраці та податкова. У бізнес-середовищі одразу з’явилися побоювання: чи це означає, що підприємства тепер можуть очікувати на позапланові візити з перевірками? У цій статті розберемося, що саме змінилося та чи є реальні підстави для візиту інспекторів
128

Перевірки Держпраці у 2025 році: як підготуватися

У період дії правового режиму воєнного стану планові контрольні заходи не проводять. Стосується це і Держпраці. Але не все так просто та однозначно. У статті з'ясуємо порядок перевірки Держпраці та до кого можуть прийти з перевіркою у 2025 році. Розповімо, як підготуватися до перевірки Держпраці та на які штрафи може наразитися установа.
19445

Товарно-транспортна накладна: бланк та зразок заповнення 2025

Товарно-транспортна накладна – це належне оформлення процесу транспортування ТМЦ в усіх його учасників. Вона необхідна і для бухобліку, і для контролю перевезення. У статті знайдете актуальний бланк ТТН 2025, зразок заповнення та поради щодо виправлення помилок у документі
195304

Зустрічна звірка під час ревізії: обов’язки бухгалтера, ризики та захист прав

До вашої установи прийшли з ревізією і проводять зустрічну звірку? Пояснюємо, кого і як перевіряють, які документи готувати, як діяти бухгалтеру та керівнику, і як захистити свої права.
6406

Акт ревізії 2025: що робити з висновками ревізорів

Що таке акт ревізії, як його читати та на що звертати увагу, які документи надати ревізорам? Як правильно написати пояснення та як діяти, коли не згодні з висновками ревізорів — далі у статті
34394

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді