Трудова книжка: які нові правила діють при прийомі на роботу?

10 червня 2021 року вступив в дію Закон України від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон).
Скачати зразок трудового договору на дистанційну роботу

Допомогатор

Після вступу у законну силу Закону працівник подаватиме роботодавцю трудову книжку лише у разі її наявності, або подаватиме відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Тобто особа самостійно обиратиме, які відомості подавати: чи трудову книжку (при її наявності) чи відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб. Власне, відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування це і є «електронна трудова книжка».

Закон надає право працівнику заявляти вимогу (обов’язкову для роботодавця) про оформлення паперової трудової книжки. Відповідно до ст. 48 КЗпП України, паперова трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу.

Якщо за раніше чинним законодавством трудова книжка зберігалася у роботодавця, то після 10.06.2021 така трудова книжка зберігається у працівника.

Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

Відомості про трудову діяльність працівників які вже працювали до 10.06.2021 протягом 5-ти років, після 10.06.2021 включатимуться Пенсійним фондом до Реєстру застрахованих осіб на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку передбаченому Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084.

Така інформація вноситься з даних трудових книжок, скановані копії яких подають або роботодавці, або самі застраховані особи. Але для цього необхідним є наявність актуального кваліфікованого електронного підпису.

Після передачі таких відомостей до реєстру застрахованих осіб наявні у роботодавців паперові трудові книжки видаватимуться працівникам на руки особисто під підпис.

Якщо трудові книжка не зацифрована і відомості не передані до реєстру застрахованих осіб, то при прийнятті на роботу особа повинна надати трудову книжку.

Також роботодавець буде зобов’язаний видати належно оформлену трудову книжку працівнику, з яким укладено трудовий договір до 10.06.2021 та який звільняється до завершення процедури включення даних з неї до Реєстру застрахованих осіб, у день звільнення.

Джерело: ДПС у Сумській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Неоформлення трудових відносин: розмір штрафів

Перевірки Держпраці та острахи бухгалтера та керівника в першу чергу пов’язані зі значними фінансовими штрафами. І навіть якщо все ніби гаразд і неоформлених працівників в установі немає, – ризик заробити штраф за неоформлення трудових відносин за наявності цивільно-правових договорів існує. Які вони штрафи нинішні?
21717

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
19113

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді