Податкова знижка за благодійність: які суми враховувати
Списуємо майно в бюджетній установі
Громадяни мають можливість скористатися податковою знижкою, якщо вони протягом року здійснювали витрати на благодійність.
Умови для отримання податкової знижки:
1. Кошти або майно були передані тільки неприбутковим організаціям, які:
- зареєстровані в Україні;
- внесені до Реєстру неприбуткових організацій на дату передачі коштів або майна.
2. Знижка надається на суму витрат, які не перевищують 4 % загального оподатковуваного доходу платника податків за звітний рік.
3. Документи, які підтверджують витрати:
- квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери;
- копії договорів (за наявності).
Документи мають містити інформацію про благодійника та отримувача внеску.
Копії підтверджуючих документів подають разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи фізичної особи. По 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2024 році.
Оригінали документів не подають, але платнику потрібно їх зберігати протягом строку давності. На вимогу органу ДПС, платники мають надати документи, які підтверджують доходи або витрати для податкової знижки.
Зверніть увагу, якщо переказ зроблено на особисті рахунки волонтерів — така сума не враховується у податковій знижці. Внески на спеціальні рахунки, наприклад, Національного банку України або UNITED24, не дають права на знижку, оскільки ці юридичні особи не є неприбутковими організаціями.
ДПС рекомендує перевіряти відображення юридичних осіб у відповідних реєстрах під час підрахунку витрат, які можна віднести до податкової знижки.
За інформацією ДПС