Мінімальна зарплата з 01.07.2025: то підвищать чи ні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
головний редактор порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
У ВРУ зареєстрували законопроєкт від 28.04.2025 № 13164-1. За ним планують усунути різницю між розміром прожиткового мінімуму 2025 та мінімальної зарплати 2025 шляхом поетапного зросту мінімальної зарплати. Дивімося на деталі в новині

Мінімальна зарплата з 01.07.2025: то підвищать чи ні ❤️‍🔥Податковий розрахунок 2025: нові зразки

Тож черговий документ, яким планують підвищити мінімальну зарплату 2025 — законопроєкт від 28.04.2025 № 13164-1.

У пояснювальній записці вказали, що мінімальна зарплата не може бути нижчою від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 9 Закону України «Про оплату праці»).

Державний бюджет-2025 залишив розмір мінімальної зарплати на 2025 рік на рівні січня 2024 року — 8000 грн.

У березні 2025 року фактичний розмір прожиткового мінімуму склав 10 800 грн. Виходить, що наразі мінімальна зарплата становить лише 74,1% від фактичного прожиткового мінімуму, це порушує статтю 22 Конституції України.

Законотворці прогнозують, що до кінця 2025 року таке співвідношення може значно зменшитися.

Однак в умовах воєнного стану немає достатніх доходів у зведеному бюджеті, щоб забезпечити однин раз підвищити розмір мінімальної зарплати.

Тому за законопроектом хочуть:

  • поетапно підвищити розмір мінімальної зарплати з 1 липня 2025 року до рівня очікуваного фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
  • забезпечити фінансування додаткових видатків за рахунок скорочення не першочергових видатків із бюджетів усіх рівнів та додаткових надходжень до бюджетів усіх рівнів.

За прогнозними розрахунками додаткові видатки на реалізацію проекту в 2025 році складуть у середньому за місяць близько 2,5 млрд грн.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22062

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
8732

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
418092

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
181931

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
51093

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді