Штрафи та пеню, накладені ПФУ, оскаржуйте за новим порядком

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
20.06.2025, набрала чинності нова редакція Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Штрафи та пеню, накладені ПФУ, оскаржуйте за новим порядком Оновлена форма заяви-розрахунку на лікарняні: що змінилося

У скарзі необхідно зазначити:

  • найменування юридичної особи, адреса місцезнаходження;
  • код за ЄДРПОУ;
  • найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
  • суть порушеного питання, прохання чи вимога;
  • інформацію про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
  • дату складення скарги.

Скаргу треба викласти в письмовій формі та подати особисто, надіслати поштовим відправленням або подати в електронній формі, зокрема з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ.

Скаргу подавайте протягом одного року з дня прийняття рішення, але не пізніше як через 30 календарних днів з дня ознайомлення з прийнятим рішенням, що оскаржується. До скарги додайте документи (їх копії), що свідчать про неправильність рішення.

Скаргу на рішення головного управління ПФУ в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі — головне управління) подавайте до:

  • керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення;
  • Пенсійного фонду України:
  • якщо оскаржуване рішення головного управління винесене керівником цього органу;
  • якщо головне управління доводить до відома страхувальника рішення про повне або часткове незадоволення скарги.

Страхувальник також має право оскаржити відповідне рішення (про накладення штрафів та нарахування пені, розгляд скарги) в судовому порядку.

Особа, яка подала скаргу на рішення органу Пенсійного фонду, має право:

  • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги;
  • ознайомитися з матеріалами перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом Пенсійного фонду / Пенсійним фондом України, який розглядає скаргу;
  • бути присутньою при розгляді скарги;
  • користуватися послугами адвоката або уповноваженого представника, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
  • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
  • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом неправомірних рішень;
  • відкликати або анулювати подану скаргу в будь-який час до прийняття рішення за наслідками розгляду скарги.

Також страхувальник може відкликати або анулювати скаргу за письмовою заявою.

Постанова ПФУ від 17.04.2025 № 14-1, якою затвердили нову редакцію Порядку, набрала чинності 20.06.2025.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про власний капітал 2025

Звіт про власний капітал (форма № 4-дс) — один зі звітів, які подають у складі річної фінансової звітності. У статті експерт розкаже все про інформацію, яку слід розкривати у цьому звіті, а також на зразку покаже, як заповнювати його рядок за рядком
49571

Як подати коригуючу заяву-розрахунок лікарняних

Помилка в заяві-розрахунку в заяві-розрахунку на виплату лікарняних підлягає виправленню. У статті — детальна інструкція для бухгалтера: покрокова інструкція, як подати виправлену заяву-розрахунок без штрафів.
2713

Екологічний податок 2025/2026: ставки і строки

Екологічний податок 2025/2026 в Україні сплачують, зокрема, й бюджетні установи. Хто платники екологічного податку, які строки оплати й звітування — усе це у даному огляді
54809

Калькулятор днів відпустки

Скористайтеся калькулятором розрахунку відпускних, щоб допомогти працівнику правильно порахувати кількість днів відпустки або щоб визначити дні невикористаної відпустки, якщо працівник звільняється.
94

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді