Штрафи та пеню, накладені ПФУ, оскаржуйте за новим порядком

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
20.06.2025, набрала чинності нова редакція Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Штрафи та пеню, накладені ПФУ, оскаржуйте за новим порядком Помилково виплатили стипендію: що в обліку⤵️

У скарзі необхідно зазначити:

  • найменування юридичної особи, адреса місцезнаходження;
  • код за ЄДРПОУ;
  • найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
  • суть порушеного питання, прохання чи вимога;
  • інформацію про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
  • дату складення скарги.

Скаргу треба викласти в письмовій формі та подати особисто, надіслати поштовим відправленням або подати в електронній формі, зокрема з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ.

Скаргу подавайте протягом одного року з дня прийняття рішення, але не пізніше як через 30 календарних днів з дня ознайомлення з прийнятим рішенням, що оскаржується. До скарги додайте документи (їх копії), що свідчать про неправильність рішення.

Скаргу на рішення головного управління ПФУ в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі — головне управління) подавайте до:

  • керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення;
  • Пенсійного фонду України:
  • якщо оскаржуване рішення головного управління винесене керівником цього органу;
  • якщо головне управління доводить до відома страхувальника рішення про повне або часткове незадоволення скарги.

Страхувальник також має право оскаржити відповідне рішення (про накладення штрафів та нарахування пені, розгляд скарги) в судовому порядку.

Особа, яка подала скаргу на рішення органу Пенсійного фонду, має право:

  • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги;
  • ознайомитися з матеріалами перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом Пенсійного фонду / Пенсійним фондом України, який розглядає скаргу;
  • бути присутньою при розгляді скарги;
  • користуватися послугами адвоката або уповноваженого представника, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
  • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
  • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом неправомірних рішень;
  • відкликати або анулювати подану скаргу в будь-який час до прийняття рішення за наслідками розгляду скарги.

Також страхувальник може відкликати або анулювати скаргу за письмовою заявою.

Постанова ПФУ від 17.04.2025 № 14-1, якою затвердили нову редакцію Порядку, набрала чинності 20.06.2025.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Норми робочого часу та виробничий календар 2025: таблиці

Скачайте виробничий календар на 2025 рік, складений з урахуванням дії воєнного стану до 05.11.2025. У матеріалі — норми робочого часу для 5-денного та 6-денного робочого тижня, розрахунок робочих і вихідних днів.
15816

Тимчасове переведення у 2025 році: як оформити

Щоб оформити тимчасове переведення на іншу роботу — скористайтеся зразками заяви та наказу в огляді експерта. Поради у статті допоможуть впоратися з тимчасовим переведенням працівника без помилок
4359

Онлайн-курси з бухгалтерського обліку 2025 для бюджетних установ

Курси підвищення кваліфікації бухгалтерів бюджетної сфери онлайн. Навчання у Вищій школі Головбуха — це практичні заняття з обліку, зарплат, податків та ревізій. Отримайте нові навички від експертів та сертифікат!
6537

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді