Штрафи та пеню, накладені ПФУ, оскаржуйте за новим порядком
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
⚠️Як індексувати зарплату: алгоритм
У скарзі необхідно зазначити:
- найменування юридичної особи, адреса місцезнаходження;
- код за ЄДРПОУ;
- найменування органу Пенсійного фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер;
- суть порушеного питання, прохання чи вимога;
- інформацію про оскарження рішення органу Пенсійного фонду в суді;
- дату складення скарги.
Скаргу треба викласти в письмовій формі та подати особисто, надіслати поштовим відправленням або подати в електронній формі, зокрема з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ.
Скаргу подавайте протягом одного року з дня прийняття рішення, але не пізніше як через 30 календарних днів з дня ознайомлення з прийнятим рішенням, що оскаржується. До скарги додайте документи (їх копії), що свідчать про неправильність рішення.
Скаргу на рішення головного управління ПФУ в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі — головне управління) подавайте до:
- керівника цього органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення;
- Пенсійного фонду України:
- якщо оскаржуване рішення головного управління винесене керівником цього органу;
- якщо головне управління доводить до відома страхувальника рішення про повне або часткове незадоволення скарги.
Страхувальник також має право оскаржити відповідне рішення (про накладення штрафів та нарахування пені, розгляд скарги) в судовому порядку.
Особа, яка подала скаргу на рішення органу Пенсійного фонду, має право:
- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги;
- ознайомитися з матеріалами перевірки;
- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом Пенсійного фонду / Пенсійним фондом України, який розглядає скаргу;
- бути присутньою при розгляді скарги;
- користуватися послугами адвоката або уповноваженого представника, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
- одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом неправомірних рішень;
- відкликати або анулювати подану скаргу в будь-який час до прийняття рішення за наслідками розгляду скарги.
Також страхувальник може відкликати або анулювати скаргу за письмовою заявою.
Постанова ПФУ від 17.04.2025 № 14-1, якою затвердили нову редакцію Порядку, набрала чинності 20.06.2025.