Зміни у реалізації Національної програми інформатизації (НПІ)

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
22.07.2025 набрала чинності постанова КМУ від 15.07.2025 № 878 (далі — Постанова № 878), якою внесли зміни до окремих актів щодо реалізації Національної програми інформатизації (НПІ)

Зміни у реалізації Національної програми інформатизації (НПІ) Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026

Постановою № 878 внесли зміни:

  • до Положення про Єдину інформаційну систему обліку НПІ (ЄІСОНПІ);
  • Положення про формування та виконання НПІ;
  • Порядку проведення експертизи НПІ та її складових;
  • Порядку формування та виконання галузевої програми, проекту, робіт з інформатизації;
  • Порядку формування та виконання регіональної програми, проекту, робіт з інформатизації;
  • Порядку здійснення моніторингу та проведення оцінки результативності виконання НПІ та її складових.

Ці зміни спрямовані на оптимізацію процесів формування та виконання НПІ.

Пропозиції до НПІ подавайте лише через ЄІСОНПІ

Починаючи з нового бюджетного року, усі пропозиції щодо завдань, проєктів та робіт з інформатизації, які планується включити до НПІ, подаватимуть виключно через ЄІСОНПІ.

Що саме змінилося?

Додаток 1 до Положення про формування та виконання НПІ виключено як такий, що втратив актуальність.

Додаток 2 (форма «Пропозиції до окремих завдань, проєктів, робіт з інформатизації НПІ») викладено в новій редакції з урахуванням електронного формату.

Оновлено додатки 3 та 5, які стосуються супровідної та аналітичної інформації щодо реалізації ініціатив у сфері інформатизації.

З оновленими зразками форм можна ознайомитися у розділі «Шаблони документів» підрубрики «Формування НПІ» рубрики «Замовники» сайту ЄІСОНПІ.

Коли треба погоджувати проєкти з Держспецзв’язком

У Порядку проведення експертизи НПІ та її складових, зокрема уточнено, коли погодження з Адміністрацією Держспецзв’язку є обов’язковим. Воно потрібне, якщо проєкт або завдання стосується:

  • сфери національної безпеки і оборони;
  • об’єктів критичної інформаційної інфраструктури;
  • захисту інформації або кіберзахисту.

А саме передбачає:

  • створення (модернізацію, модифікацію, розвиток) інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем;
  • авторизацію систем з безпеки або підтвердження відповідності стандарту інформаційної безпеки за результатами процедури з оцінки відповідності національним стандартам України.

Оновлено форму обґрунтування (додаток 1) — додано пункт, у якому замовник має вказати належність ініціативи до зазначених сфер. З оновленою формою обгрунтування можна ознайомитись у розділі «Шаблони документів» підрубрики «Виконання НПІ» рубрики «Замовники» сайту ЄІСОНПІ.

Зміни до порядку формування галузевих та регіональних програм

Також оновлено Порядок формування та виконання галузевої програми, проекту, робіт з інформатизації та Порядок формування та виконання регіональної програми, проекту, робіт з інформатизації.

Основні новації:

  • перед поданням на погодження генеральному замовнику, проєкти галузевих програм повинні бути попередньо погоджені з центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями, не підпорядкованими замовнику, якщо вони визначені співвиконавцями заходів програми;
  • уточнено сфери завдань, що підлягають погодженню з Адміністрацією Держспецзв’язку, як у галузевих, так і в регіональних програмах.

Постанова № 878, якою внесли зміни, чинна з 22.07.2025.

За інформацією ЄІСОНПІ 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадові оклади за ЄТС — тарифна сітка на 2025/2026 рік

Єдина тарифна сітка визначає посадові оклади працівників бюджетної сфери — освітян, медиків, працівників культури. Експерт підготував для вас зручну таблицю та приклади, як рахувати зарплату за ЄТС. Яка буде тарифна сітка на 2026 рік — про це теж у цьому огляді
590491

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72504

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103424

Одноразова грошова допомога родинам загиблих військових: як не втратити

У вересні 2025 року Міноборони уточнило порядок виплати ОГД для членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців. У статті експерт пояснює, коли сім'я військового, який загинув, захищаючи Батьківщину у період воєнного стану, має право отримати компенсацію — одноразову грошову допомогу (ОГД) у розмірі 15 млн грн
242

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35687

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді