Ведення паперової трудової книжки: чи може працівник вимагати це від роботодавця

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Працівник має право вимагати від роботодавця вести паперову трудову книжку під час перехідного періоду до червня 2026 року. Закон зобов’язує роботодавця вносити записи на вимогу, навіть якщо трудові дані вже оцифровані

Ведення паперової трудової книжки: чи може працівник вимагати це від роботодавця

Відпускні: 21 відповідь на робочі ситуації 🤩

Держпраці зазначає, що до 10 червня 2026 року триває перехідний період, протягом якого ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець. Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис.

Увага: у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає всім учасникам трудового процесу час, щоб звикнути до нових стандартів. Якщо працівник вимагатиме вести паралельно з електронним варіантом паперову трудову книжку, роботодавець зобов’язаний це робити.

На вимогу працівника роботодавець має вносити до паперової трудової книжки записи про:

  • прийняття на роботу;
  • переведення та звільнення;
  • заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ст. 48 КЗпП).

В разі, коли працівник приймається на роботу вперше й вимагає оформлення паперової трудової книжки, ст. 48 КЗпП зобов’язує роботодавця зробити це протягом 5 днів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Неповний робочий час держслужбовця 2025: зарплата, стаж і надбавка за ранг

Коли держслужбовець має право на неповний робочий день і чи обов’язкове його встановлення керівником? Як зміна тривалості робочого часу вплине на стаж, зарплату, надбавку за ранг і спеціальні пільги держслужби — у практичному огляді з прикладом
19498

Наказ про надання матеріальної допомоги: як заповнити правильно

Перед тим як надати працівникові матеріальну допомогу, необхідно оформити відповідні документи, зокрема, наказ про надання матеріальної допомоги. Дізнайтеся, як правильно заповнити наказ про надання матеріальної допомоги: на оздоровлення, у зв’язку з сімейними обставинами, на лікування, на оздоровлення дітей, на поховання
158681

Довідка ОК-5 2025: алгоритм отримання через Дію та ПФУ

Коли працівник йде на лікарняний або в декрет, важливо знати його страховий стаж. Для цього потрібна довідка за формою ОК-5. У статті пояснюємо, як отримати ОК-5 у 2025 році: через Дію чи ПФУ. Покажемо різницю між ОК-5 і ОК-7 та наведемо приклади, коли і як нею користуватися.
41785

Повідомлення про прийняття працівника на роботу 2025: як заповнити

У 2025 році діє нова форма повідомлення про прийняття працівника на роботу. Розглянемо, кому, коли і як подавати повідомлення про прийняття на роботу. Підкажемо, що робити, якщо не подали повідомлення про прийняття на роботу. Розкажемо про штрафи за неподання повідомлення про прийняття на роботу. Зразки у статті допоможуть заповнити оновлену форму повідомлення про прийняття на роботу
130720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді