Ведення паперової трудової книжки: чи може працівник вимагати це від роботодавця
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Що змінили в Інструкції про відрядження з 29.08.2025
Держпраці зазначає, що до 10 червня 2026 року триває перехідний період, протягом якого ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець. Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис.
Увага: у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає всім учасникам трудового процесу час, щоб звикнути до нових стандартів. Якщо працівник вимагатиме вести паралельно з електронним варіантом паперову трудову книжку, роботодавець зобов’язаний це робити.
На вимогу працівника роботодавець має вносити до паперової трудової книжки записи про:
- прийняття на роботу;
- переведення та звільнення;
- заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ст. 48 КЗпП).
В разі, коли працівник приймається на роботу вперше й вимагає оформлення паперової трудової книжки, ст. 48 КЗпП зобов’язує роботодавця зробити це протягом 5 днів.