Ведення паперової трудової книжки: чи може працівник вимагати це від роботодавця

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Працівник має право вимагати від роботодавця вести паперову трудову книжку під час перехідного періоду до червня 2026 року. Закон зобов’язує роботодавця вносити записи на вимогу, навіть якщо трудові дані вже оцифровані

Ведення паперової трудової книжки: чи може працівник вимагати це від роботодавця

КЕКВ 2210 чи 3110: який вибрати після змін до Інструкції № 333

Держпраці зазначає, що до 10 червня 2026 року триває перехідний період, протягом якого ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець. Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис.

Увага: у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає всім учасникам трудового процесу час, щоб звикнути до нових стандартів. Якщо працівник вимагатиме вести паралельно з електронним варіантом паперову трудову книжку, роботодавець зобов’язаний це робити.

На вимогу працівника роботодавець має вносити до паперової трудової книжки записи про:

  • прийняття на роботу;
  • переведення та звільнення;
  • заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ст. 48 КЗпП).

В разі, коли працівник приймається на роботу вперше й вимагає оформлення паперової трудової книжки, ст. 48 КЗпП зобов’язує роботодавця зробити це протягом 5 днів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51672

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22290

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
834

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52922

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69531

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді