Донарахування ЄСВ: коли роботодавець має подати уточнюючий Додаток Д1

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Роботодавець має подати уточнюючий Додаток Д1 до Розрахунку, якщо після перевірки податкові органи донарахували суми єдиного внеску за минулі періоди. У документі потрібно відобразити донараховані суми у тому місяці кварталу, коли вони були узгоджені, із зазначенням відповідних кодів типу нарахувань

Донарахування ЄСВ: коли роботодавець має подати уточнюючий Додаток Д1

Інвентаризація в бюджетних установах: безплатний вебінар

Обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — єдиний внесок) контролюючими органами у випадках, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464), здійснюється на підставі актів документальної перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до контролюючих органів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок (ч. 3 ст. 9 Закону № 2464).

На підставі акта перевірки платника єдиного внеску складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску (далі — Рішення) за формою згідно з додатком 13 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 20.04.2015 № 449 (далі — Інструкція № 449; п.п. 3 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449).

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 затверджені:

  • форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Розрахунок); та
  • Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Порядок).

Додаток Д1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» до Розрахунку (далі — Додаток Д1) призначений для щомісячного формування платниками єдиного внеску щодо кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) (п. 1 розд. ІV Порядку).

Такі відомості формуються з урахуванням кодів категорій застрахованих осіб, визначених у Додатку Д1 до Порядку.

Платник єдиного внеску у звітному (податковому) періоді може провести коригування та виправити помилку, допущену у попередніх звітних (податкових) періодах, здійснити донарахування або зменшення єдиного внеску, застосовуючи коди типу нарахувань, передбачені п. 1 розд. IV Порядку.

Якщо контролюючі органи донараховують або зменшують суму єдиного внеску на суму заробітної плати (доходу), нарахованої (нарахованого) у попередніх звітних (податкових) періодах, застосовуються коди типу нарахувань 11 та 12:

  • 11 — сума заробітної плати (доходу), нарахована у попередніх звітних (податкових) періодах на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на яку (який) під час перевірки податковими органами донараховано суму єдиного внеску;
  • 12 — сума заробітної плати (доходу), нарахована у попередніх звітних (податкових) періодах на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на яку (який) під час перевірки податковими органами зменшено зайво нараховану суму єдиного внеску.

Отже, якщо за результатами перевірки контролюючим органом донараховано своєчасно не нарахований єдиний внесок за минулі періоди, то страхувальнику потрібно подати Додаток Д1 до Розрахунку. При цьому суми донарахованого єдиного внеску відображаються у Додатку Д1 до Розрахунку у тому місяці звітного (податкового) кварталу, в якому узгоджено такі донараховані суми.

Джерело: ЗІР, категорія 201.06.01

України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464)
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
77

Податкова декларація з рентної плати — заповнення від експерта

Підкажемо, як скласти розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води, аби уникнути можливих помилок. Також надаємо актуальні бланки декларації з рентної плати та розрахунків до неї
16906

Як виправити помилку у рядках 091—111 Податкового розрахунку

Правильність заповнення кожного реквізиту податкової звітності є запорукою відсутності претензій з боку контролюючих органів. Однак на практиці нерідко виникають ситуації, коли після подання Податкового розрахунку виявляються помилки в його заголовній (вступній) частині. У цій статті розглянемо механізм коригування відомостей у рядках 091—111, правові наслідки таких помилок та практичні рекомендації щодо дій бухгалтера
440

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді