Чи може педпрацівник ЗДО працювати довше за роботу закладу

909
Автор
головний редактор порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»

Запитання

Чи може педагогічний працівник мати тривалість робочого часу, що перевищує тривалість роботи закладу?

Відповідь

Детальний матеріал

Оплата праці педагогічних працівників: посадові оклади 2025 року

Переглянути

Проєкт кошторису бюджетної установи: готові бланки з формулами

За певних умов робочий час педагогічного працівника закладу дошкільної освіти (ЗДО) може перевищувати режим роботи закладу.

Трудові відносини у ЗДО регулюють:

Перелік і обсяг видів робіт та іншої педагогічної діяльності педагогічних працівників встановлюють трудові договори та/або посадові інструкції.

Визначені трудовим договором та/або посадовою інструкцією посадові обов’язки за погодженням з керівником ЗДО можуть виконувати у ЗДО та/або поза його межами, зокрема дистанційно з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Педпрацівник може працювати понад норму педагогічного навантаження (виконувати методичну, організаційну роботу та іншу педагогічну діяльність, передбачену трудовим договором) поза межами закладу освіти (додаток 9 до наказу МОН від 26.09.2005 № 557).

Також можна застосовувати гнучкий режим робочого часу, що передбачає фіксований час, протягом якого працівник обов’язково повинен бути присутнім на робочому місці та виконувати свої посадові обов’язки; змінний час, протягом якого працівник на власний розсуд визначає періоди роботи в межах встановленої норми тривалості робочого часу (ст. 60 КЗпП).

Безпосереднє управління ЗДО здійснює його керівник. Керівник ЗДО має право, зокрема, визначати посадові обов’язки працівників ЗДО, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства (ст. 38 Закону № 3788-ІХ).

Керівник ЗДО зобов’язаний, зокрема:

  • виконувати вимоги законодавства про дошкільну освіту, а також забезпечувати їх виконання працівниками ЗДО;
  • планувати та організовувати діяльність ЗДО, зокрема фінансовогосподарську діяльність;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку ЗДО, план роботи ЗДО на рік, посадові обов’язки (інструкції) та графіки роботи працівників;
  • організовувати ведення документообігу, бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням вимог засновника та відповідно до законодавства тощо.

Керівник ЗДО затверджує графіки роботи працівників, посадові інструкції та правила внутрішнього трудового розпорядку

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21365

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
571

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
51262

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
68602