Чи може педпрацівник ЗДО працювати довше за роботу закладу
Запитання
Чи може педагогічний працівник мати тривалість робочого часу, що перевищує тривалість роботи закладу?
Відповідь
Оплата праці педагогічних працівників: посадові оклади 2025 року
📈 Чи індексувати зарплату в червні та липні 2025
За певних умов робочий час педагогічного працівника закладу дошкільної освіти (ЗДО) може перевищувати режим роботи закладу.
Трудові відносини у ЗДО регулюють:
- Кодекс законів про працю України (КЗпП);
- Закон України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 № 3788-ІХ (далі – Закон № 3788-ІХ);
- Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII;
- інші нормативно-правові акти у сферах праці та освіти.
Перелік і обсяг видів робіт та іншої педагогічної діяльності педагогічних працівників встановлюють трудові договори та/або посадові інструкції.
Визначені трудовим договором та/або посадовою інструкцією посадові обов’язки за погодженням з керівником ЗДО можуть виконувати у ЗДО та/або поза його межами, зокрема дистанційно з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Педпрацівник може працювати понад норму педагогічного навантаження (виконувати методичну, організаційну роботу та іншу педагогічну діяльність, передбачену трудовим договором) поза межами закладу освіти (додаток 9 до наказу МОН від 26.09.2005 № 557).
Також можна застосовувати гнучкий режим робочого часу, що передбачає фіксований час, протягом якого працівник обов’язково повинен бути присутнім на робочому місці та виконувати свої посадові обов’язки; змінний час, протягом якого працівник на власний розсуд визначає періоди роботи в межах встановленої норми тривалості робочого часу (ст. 60 КЗпП).
Безпосереднє управління ЗДО здійснює його керівник. Керівник ЗДО має право, зокрема, визначати посадові обов’язки працівників ЗДО, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства (ст. 38 Закону № 3788-ІХ).
Керівник ЗДО зобов’язаний, зокрема:
- виконувати вимоги законодавства про дошкільну освіту, а також забезпечувати їх виконання працівниками ЗДО;
- планувати та організовувати діяльність ЗДО, зокрема фінансовогосподарську діяльність;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку ЗДО, план роботи ЗДО на рік, посадові обов’язки (інструкції) та графіки роботи працівників;
- організовувати ведення документообігу, бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням вимог засновника та відповідно до законодавства тощо.
Керівник ЗДО затверджує графіки роботи працівників, посадові інструкції та правила внутрішнього трудового розпорядку