Що включити до витрат на утримання орендованого майна
Запитання
Установа здає в оренду приміщення й забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкових територій. Чи має орендар відшкодовувати ці витрати?
Відповідь
Оренда державного та комунального майна в Україні у 2025 році
Договір оренди: облік та оподаткування
Так, має.
Якщо установа здає приміщення в оренду та забезпечує обслуговування, експлуатацію й ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території — орендар зобов’язаний відшкодувати відповідні витрати.
Витрати відшкодовують пропорційно до займаної площі, якщо іншого не випливає з характеру послуг.
До витрат можна включати:
- зарплату з ЄСВ прибиральників, кочегарів тощо;
- вивіз сміття, охорону, прибирання спільних зон;
- ремонт, дезінсекцію, дератизацію та інші роботи.
Закон не встановлює чіткого переліку витрат. Його потрібно деталізувати в договорі про відшкодування витрат.
Сторони визначають розмір щомісячної плати та перелік послуг за домовленістю, і фіксують це в договорі.
А чи може орендар не оплачувати рахунків за спожиті послуги за час, коли не користувався орендованим приміщенням, ми розглянули в е-журналі «Головбух Бюджет» (№ 14/2025). Долучайтеся!