Строк дії тендерних пропозицій, якщо договір про закупівлю укладений

2262

Запитання

У тендерній документації замовник обумовив, що строк, протягом якого тендерні пропозиції вважають дійсними, — 90 днів із дати розкриття тендерних пропозицій. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 9 лютого. Договір із переможцем укладений і підписаний 27 лютого. А 5 березня постачальник піднімає ціну за одиницю товару на 10%. Законність своїх дій він трактує тим, що строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, — 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, припиняє свою дію одразу, коли сторони підписали договір. Чи правий постачальник?

Відповідь

Досить часто в практиці торгів сторони не повністю розуміють правову природу такого обов’язкового елемента публічних закупівель, як тендерна пропозиція.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; далі — Закон № 922).

Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку (ч. 4 ст. 25 Закону № 922). Тож тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними. Такий строк не може бути меншим ніж 90 днів із дати розкриття тендерних пропозицій (п. 10 ч. 2 ст. 22 Закону № 922).

Така ситуація вводить в оману замовників, які вважають, що закупівельне законодавство встановлює заборону змінювати ціну тендерної пропозиції у вказаний строк.

Проте в момент, коли укладають договір про закупівлю, дія положень Закону № 922 припиняється в усіх частинах, окрім випадків, передбачених статтею 36 цього Закону. Такої позиції дотримується й Мінекономрозвитку в роз’ясненні від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06. Воно пояснює, що вимога щодо обов’язкової дії умов тендерної пропозиції протягом 90 днів необхідна для того, щоб укласти договір у визначений частиною 2 статті 32 Закону № 922 строк. Адже потрібно враховувати те, що процедура закупівлі може бути зупинена через скаргу учасників, відмову переможця торгів укладати договір тощо.

Отже, після того, як договір про закупівлю укладений, вимога щодо строку дії тендерних пропозицій не поширюється на правовідносини між сторонами такого договору. А істотні умови договору про закупівлю можна змінювати, якщо договір вже підписаний, лише у випадках, передбачених статтею 36 Закону № 922.

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3524

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34642

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5568

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29018