Строк дії тендерних пропозицій, якщо договір про закупівлю укладений

2416

Запитання

У тендерній документації замовник обумовив, що строк, протягом якого тендерні пропозиції вважають дійсними, — 90 днів із дати розкриття тендерних пропозицій. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 9 лютого. Договір із переможцем укладений і підписаний 27 лютого. А 5 березня постачальник піднімає ціну за одиницю товару на 10%. Законність своїх дій він трактує тим, що строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, — 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, припиняє свою дію одразу, коли сторони підписали договір. Чи правий постачальник?

Відповідь

Досить часто в практиці торгів сторони не повністю розуміють правову природу такого обов’язкового елемента публічних закупівель, як тендерна пропозиція.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; далі — Закон № 922).

Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку (ч. 4 ст. 25 Закону № 922). Тож тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними. Такий строк не може бути меншим ніж 90 днів із дати розкриття тендерних пропозицій (п. 10 ч. 2 ст. 22 Закону № 922).

Така ситуація вводить в оману замовників, які вважають, що закупівельне законодавство встановлює заборону змінювати ціну тендерної пропозиції у вказаний строк.

Проте в момент, коли укладають договір про закупівлю, дія положень Закону № 922 припиняється в усіх частинах, окрім випадків, передбачених статтею 36 цього Закону. Такої позиції дотримується й Мінекономрозвитку в роз’ясненні від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06. Воно пояснює, що вимога щодо обов’язкової дії умов тендерної пропозиції протягом 90 днів необхідна для того, щоб укласти договір у визначений частиною 2 статті 32 Закону № 922 строк. Адже потрібно враховувати те, що процедура закупівлі може бути зупинена через скаргу учасників, відмову переможця торгів укладати договір тощо.

Отже, після того, як договір про закупівлю укладений, вимога щодо строку дії тендерних пропозицій не поширюється на правовідносини між сторонами такого договору. А істотні умови договору про закупівлю можна змінювати, якщо договір вже підписаний, лише у випадках, передбачених статтею 36 Закону № 922.

безплатний вебінар про перевірки ревізорів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4475

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1320

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5217

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4474