Відповідь
Так, можна. Пояснимо чому.
Нормальна
тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень (
ст. 50 Кодексу законів про працю України; КЗпП).
Скорочена тривалість робочого часу встановлена законодавством і вважається нормальною тривалістю робочого часу працівника. За скороченої тривалості робочого часу час, протягом якого працівник має виконувати свої трудові обов’язки, скорочується, однак оплату праці проводять у розмірі повного окладу, повної тарифної ставки.
Нагадаємо, що за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом можна встановлювати неповний робочий день або неповний робочий тиждень, як під час прийняття на роботу, так і згодом.
На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, у т. ч. таку, що перебуває під її опікуванням, або доглядає за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний встановити їй неповний робочий день або неповний робочий тиждень (ст. 56 КЗпП).
Оплату праці в такій ситуації проводять пропорційно до відпрацьованого робочого часу. Законодавство не забороняє керівникам установ встановлювати неповний робочий час працівникам, яким встановлено скорочену тривалість робочого часу.
Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт