Ненормований робочий день: які умови

895

Запитання

Керівник установи встановив працівнику ненормований робочий день і вимагає працювати після завершення робочого дня по дві години щоденно. Чи правомірні дії керівника установи?

Відповідь

Ні, не правомірні. Пояснимо чому.

Ненормований робочий день — це особливий режим робочого часу, який встановлюють для певної категорії працівників, якщо неможливо унормувати час трудового процесу. Коли працівник виконує роботу понад нормальну тривалість робочого часу, це схоже на роботу у надурочний час. Але така робота — не надурочна. Міру праці у цьому випадку визначають не тільки тривалістю робочого часу, а й колом обов’язків і обсягом виконаних робіт (навантаженням).

Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2020 рік

На працівників, які працюють в умовах ненормованого робочого дня, поширюється звичайний режим роботи, що діє в установі. У зв’язку з цим керівник установи не має права систематично залучати працівників, які працюють за таким режимом, до роботи понад встановлену тривалість робочого дня. Тобто роботу після закінчення робочого дня потрібно сприймати як вимушену необхідність, а не як постійне правило. Робота понад встановлену тривалість робочого дня для працівників із ненормованим робочим днем можлива тільки тоді, коли відповідно до їхніх посадових обов’язків необхідно терміново виконати роботу.

На практиці трапляються випадки, коли керівник установи змушує працівників працювати після завершення робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні без підстав, визначених законодавством. Такі дії керівника перевіряльники можуть кваліфікувати як порушення законодавства про працю щодо нормальної тривалості робочого часу. За це керівник установи має понести адміністративну або кримінальну відповідальність.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання — у консультації
17111

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
182698

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
20528

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
23375