Скільки посадових інструкцій має бути в установі

3493

Запитання

До штатного розпису установи ввели нові посади. Хто має розробити посадові інструкції та скільки їх має бути в установі?

Відповідь

Зразок посадової інструкції бухгалтера

Якщо до штатного розпису установи ввели нові посади, треба розробити і відповідні посадові інструкції. Як правило, розробляють посадові інструкції керівник структурного підрозділу, де працює особа, безпосередній керівник або представник кадрової служби. А затвердити їх має керівник на основі типових кваліфікаційних характеристик, ураховуючи конкретні завдання та обов’язки, функції, права, відповідальність працівників та особливості штатного розпису установи.

Скільки посадових інструкцій має бути в установі Порядок, за яким розробляють посадові інструкції, може бути визначений у спеціальному локальному нормативному акті установи.

Посадова інструкція не дає змоги працівникам довільно трактувати їхні функції та повноваження, допомагає керівникам уникнути потреби постійно роз’яснювати працівникам обов’язки.

Посадові інструкції складають для всіх посад (професій), зазначених у штатному розписі. Усі посадові інструкції, які розробляють в установі, мають бути взаємопов’язаними, щоб не допускати дублювання функцій працівників.

Законодавство чітко не встановлює необхідної кількості примірників посадових інструкцій для однієї посади та їх можливих копій. Рекомендуємо готувати посадові інструкції в одному або двох примірниках, один з яких зберігається у відділі кадрів, а другий — у керівників відповідних структурних підрозділів. Працівникові видавайте під підпис копію посадової інструкції.

Якщо в установі немає посадових інструкцій на посади, що передбачені в штатному розписі, керівника установи можуть притягти до відповідальності за порушенням вимог законодавства про працю.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50512

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21905

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
712

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52165

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69107