Бухгалтер переплатив відпускні: чи можна утримати
Запитання
Бухгалтер нарахував та виплатив працівнику відпускні у більшій сумі. Помилку виявив самостійно через три місяці. Чи можна відрахувати із заробітної плати працівника кошти, які бухгалтер зайво виплатив унаслідок допущеної помилки через три місяці без згоди працівника?
Відповідь
Ні, не можна. Пояснимо чому.
Відрахувати помилково нараховані суми із заробітної плати працівника можна тільки у випадках, передбачених законодавством.
До лічильних помилок належать похибки в обчисленнях, дворазове нарахування заробітної плати за один і той самий період тощо.
Якщо у керівника установи є право відрахувати із заробітної плати працівника кошти, щоб повернути суму, зайво виплачену внаслідок лічильних помилок, він може видати наказ відрахувати її не пізніше одного місяця з дня закінчення строку з того дня, коли виплатили неправильно обчислену суму. Щоб відрахувати таку суму, згода працівника не потрібна.
Зауважимо, що заперечення працівника не можуть перешкоджати відрахуванню.
Утім, якщо такий строк ви пропустили, керівник установи не зможе видати наказ і стягнути суму заборгованості працівника перед установою взагалі. Також керівник у такій ситуації позбавлений права звернутися з позовом до суду.
Коли піти у відпустку, щоб одержати більше грошей? На допомогу — корисна табличка