Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності

13773

Запитання

Керівник установи звільнив з роботи завідувача господарством. Претендент на цю посаду вже є. Як правильно оформити передачу справ між матеріально відповідальними особами? Чи можуть на час прийому-передачі справ посаду завідуючого господарством обіймати два працівники?

Відповідь

Бухгалтерські калькулятори - онлайн розрахунок ►►►

Ні, не можуть. Пояснимо чому.

Щоб не допустити порушень та дотримати в установі штатної дисципліни, конкретну посаду має обіймати тільки один працівник з відповідним окладом. У зв’язку з цим, перш ніж прийняти на роботу нового працівника, потрібно звільнити працівника, який обіймав цю посаду.

Порядок, за яким звільняють і приймають на роботу матеріально відповідальних осіб, має свої особливості. Необхідно керуватися нормами абзацу 3 пункту 7 розділу I Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879. У ньому зазначено, що під час зміни матеріально відповідальних осіб потрібно обов’язково проводити інвентаризацію на день прийому-передачі справ.

У день звільнення матеріально відповідальна особа повинна передати матеріальні цінності, за які несе відповідальність. Потрібно скласти акти приймання-передачі матеріальних цінностей і з новим працівником укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

Але оскільки це останній робочий день працівника, який звільняється, то нового працівника прийняти на роботу не можна. Правомірним буде тимчасово призначити виконувати таку роботу працівника установи з числа осіб у межах тієї ж категорії персоналу. На цьому наполягає і Мінсоцполітики у листі від 24.07.2013 № 8117/0/14-13/06.

Для цього керівник установи має видати відповідний наказ і укласти з таким працівником договір про повну матеріальну відповідальність. А нова матеріально відповідальна особа у перший день роботи прийме матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.

Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
ПІДКАЖЕМО ►►► що робити, якщо член інвентаризаційної комісії захворів ►►► чи можна замінити матеріально відповідальних осіб

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити в обліку вибуття основних засобів

Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
11220

Як вести облік земельних ділянок

Облік земельних ділянок в бюджетних установах — у складі основних засобів чи як нематеріальні активи? Проведення у консультації
51364

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
22132

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
1152