Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності

12752

Запитання

Керівник установи звільнив з роботи завідувача господарством. Претендент на цю посаду вже є. Як правильно оформити передачу справ між матеріально відповідальними особами? Чи можуть на час прийому-передачі справ посаду завідуючого господарством обіймати два працівники?

Відповідь

Бухгалтерські калькулятори - онлайн розрахунок ►►►

Ні, не можуть. Пояснимо чому.

Щоб не допустити порушень та дотримати в установі штатної дисципліни, конкретну посаду має обіймати тільки один працівник з відповідним окладом. У зв’язку з цим, перш ніж прийняти на роботу нового працівника, потрібно звільнити працівника, який обіймав цю посаду.

Порядок, за яким звільняють і приймають на роботу матеріально відповідальних осіб, має свої особливості. Необхідно керуватися нормами абзацу 3 пункту 7 розділу I Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879. У ньому зазначено, що під час зміни матеріально відповідальних осіб потрібно обов’язково проводити інвентаризацію на день прийому-передачі справ.

У день звільнення матеріально відповідальна особа повинна передати матеріальні цінності, за які несе відповідальність. Потрібно скласти акти приймання-передачі матеріальних цінностей і з новим працівником укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

Але оскільки це останній робочий день працівника, який звільняється, то нового працівника прийняти на роботу не можна. Правомірним буде тимчасово призначити виконувати таку роботу працівника установи з числа осіб у межах тієї ж категорії персоналу. На цьому наполягає і Мінсоцполітики у листі від 24.07.2013 № 8117/0/14-13/06.

Для цього керівник установи має видати відповідний наказ і укласти з таким працівником договір про повну матеріальну відповідальність. А нова матеріально відповідальна особа у перший день роботи прийме матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.

Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
ПІДКАЖЕМО ►►► що робити, якщо член інвентаризаційної комісії захворів ►►► чи можна замінити матеріально відповідальних осіб

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік нематеріальних активів у бюджетних установах

Нематеріальні активи – це ліцензії, патенти, винаходи, комп’ютерні програми, авторські права та інші об’єкти інтелектуальної власності й права на провадження діяльності. В обліку бюджетної установи вони можуть пройти і як матеріальні витрати, і як нематеріальні активи, і навіть у складі основних засобів. Від чого це залежить – у огляді про облік нематеріальних активів.
27067

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси.
108884

Примітки до фінансової звітності – Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Завершальним фінансовим звітом є примітки до фінансової звітності. Для бюджетних установ – це форма 5-дс. У консультації надамо бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо також на що звернути особливу увагу під час заповнення приміток до фінансової звітності.
64041

Бланки річної фінансової звітності

Для бухгалтера підготовка до фінзвітності без перебільшення — гаряча пора, чергова нагода перевірити, чи правильно він вів бухоблік. На допомогу – всі бланки
22597