Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності

12570

Запитання

Керівник установи звільнив з роботи завідувача господарством. Претендент на цю посаду вже є. Як правильно оформити передачу справ між матеріально відповідальними особами? Чи можуть на час прийому-передачі справ посаду завідуючого господарством обіймати два працівники?

Відповідь

Бухгалтерські калькулятори - онлайн розрахунок ►►►

Ні, не можуть. Пояснимо чому.

Щоб не допустити порушень та дотримати в установі штатної дисципліни, конкретну посаду має обіймати тільки один працівник з відповідним окладом. У зв’язку з цим, перш ніж прийняти на роботу нового працівника, потрібно звільнити працівника, який обіймав цю посаду.

Порядок, за яким звільняють і приймають на роботу матеріально відповідальних осіб, має свої особливості. Необхідно керуватися нормами абзацу 3 пункту 7 розділу I Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879. У ньому зазначено, що під час зміни матеріально відповідальних осіб потрібно обов’язково проводити інвентаризацію на день прийому-передачі справ.

У день звільнення матеріально відповідальна особа повинна передати матеріальні цінності, за які несе відповідальність. Потрібно скласти акти приймання-передачі матеріальних цінностей і з новим працівником укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

Але оскільки це останній робочий день працівника, який звільняється, то нового працівника прийняти на роботу не можна. Правомірним буде тимчасово призначити виконувати таку роботу працівника установи з числа осіб у межах тієї ж категорії персоналу. На цьому наполягає і Мінсоцполітики у листі від 24.07.2013 № 8117/0/14-13/06.

Для цього керівник установи має видати відповідний наказ і укласти з таким працівником договір про повну матеріальну відповідальність. А нова матеріально відповідальна особа у перший день роботи прийме матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.

Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
ПІДКАЖЕМО ►►► що робити, якщо член інвентаризаційної комісії захворів ►►► чи можна замінити матеріально відповідальних осіб

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
304427

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
171436

Акт звірки розрахунків: готовий зразок

Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.
33654