Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності

14156

Запитання

Керівник установи звільнив з роботи завідувача господарством. Претендент на цю посаду вже є. Як правильно оформити передачу справ між матеріально відповідальними особами? Чи можуть на час прийому-передачі справ посаду завідуючого господарством обіймати два працівники?

Відповідь

Бухгалтерські калькулятори - онлайн розрахунок ►►►

Ні, не можуть. Пояснимо чому.

Щоб не допустити порушень та дотримати в установі штатної дисципліни, конкретну посаду має обіймати тільки один працівник з відповідним окладом. У зв’язку з цим, перш ніж прийняти на роботу нового працівника, потрібно звільнити працівника, який обіймав цю посаду.

Порядок, за яким звільняють і приймають на роботу матеріально відповідальних осіб, має свої особливості. Необхідно керуватися нормами абзацу 3 пункту 7 розділу I Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879. У ньому зазначено, що під час зміни матеріально відповідальних осіб потрібно обов’язково проводити інвентаризацію на день прийому-передачі справ.

У день звільнення матеріально відповідальна особа повинна передати матеріальні цінності, за які несе відповідальність. Потрібно скласти акти приймання-передачі матеріальних цінностей і з новим працівником укласти договір про повну матеріальну відповідальність.

Але оскільки це останній робочий день працівника, який звільняється, то нового працівника прийняти на роботу не можна. Правомірним буде тимчасово призначити виконувати таку роботу працівника установи з числа осіб у межах тієї ж категорії персоналу. На цьому наполягає і Мінсоцполітики у листі від 24.07.2013 № 8117/0/14-13/06.

Для цього керівник установи має видати відповідний наказ і укласти з таким працівником договір про повну матеріальну відповідальність. А нова матеріально відповідальна особа у перший день роботи прийме матеріальні цінності від тимчасово призначеного працівника.

Звільняється матеріально відповідальна особа. Кому передати цінності
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
ПІДКАЖЕМО ►►► що робити, якщо член інвентаризаційної комісії захворів ►►► чи можна замінити матеріально відповідальних осіб

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9593

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125289

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364434

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147578