Щоб дані бухобліку і фінзвітності були достовірні, установа повинна проводити інвентаризацію активів і зобов’язань. Такі вимоги, зокрема, до установ містить стаття 10 Закону № 996. Мета інвентаризації — перевірити і документально підтвердити, що активи є у наявності та відповідають даним бухобліку на одну й ту саму дату.
Календар інвентаризації — 2022
Інвентаризацію розпочинають з наказу керівника установи. У документі слід зазначити причину, мету, строки початку і закінчення, порядок оформлення документації, склад інвентаризаційної комісії та перелік матеріально відповідальних осіб (далі— МВО). Як провести інвентаризацію, щоб вона була ефективною? Як правильно МВО оприбуткувати активи під час інвентаризації? Як оцінити інвентаризаційні різниці та відобразити їх у бухобліку? Відповіді на ці та інші запитання знайдете далі.
Розмежовуйте повноваження інвентаризаційної комісії та МВО
Інвентаризацію проводить інвентаризаційна комісія у повному складі. Кого включати до складу інвентаризаційної комісії? Кого не можна призначати головою робочої інвентаризаційної комісії? Що робити, якщо один із членів комісії або МВО захворів?ВІДПОВІДЬ ТУТ ►►►
Проведіть підготовчу роботу перед інвентаризацією
Перед початком інвентаризації зупиніть операції зі списання та оприбуткування активів і зобов’язань. Для того щоб інвентаризацію провести ефективно, інвентаризаційна комісія розпочинає свою роботу з попередніх заходів. Що повинні зробити МВО? Що потрібно працівникам бухгалтерії до проведення інвентаризації?ВІДПОВІДЬ ТУТ ►►►
Повно і точно складіть інвентаризаційні описи
Інвентаризаційний опис — один із головних інвентаризаційних документів. Як користуватися описом під час інвентаризації необоротних активів та запасів? Як виправити помилки в описі? Куди правильно передавати оформлені інвентаризаційні описи та акти інвентаризації? ВІДПОВІДЬ ТУТ ►►►
Достовірно визначайте розмір інвентаризаційних різниць
Щоб усунути викривлення даних у бухгалтерському обліку, перевіряйте достовірність інвентаризаційних різниць. Що робити, якщо під час інвентаризації з’явилися активи, які потрібно оприбуткувати, щоб уникнути розбіжностей? Чи має право установа провести стандартизовану оцінку збитків, тобто самостійно визначити їх розмір? Що робити, якщо виявилися нестача при інвентаризації? Де відображати розбіжності, які виявили під час інвентаризації між фактично наявними активами та їх обліковими даними? ВІДПОВІДЬ ТУТ ►►►
Відобразіть розбіжності в бухобліку
СТАТТІ ДО ТЕМИ "Інвентаризація бюджетних установ":
Інвентаризація в установі: 8 підстав та 10 кроків
Як правильно розпочати інвентаризацію
Як діяти, якщо за інвентаризації виявили лишки
Нестача в результаті інвентаризації: як діяти