Чи може ОТГ оприбуткувати отримані без оплати від сільради ОЗ як МНМА

1132

Запитання

ОТГ отримала від сільської ради, що ліквідовується, без оплати основні засоби. Чи може ОТГ їх оприбуткувати з огляду на первісну (переоцінену) вартість як МНМА, якщо вартісні критерії, встановлені в обліковій політиці ОТГ, це робити дозволяють?

Відповідь

Ні, не може.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Адже наразі ні в Стандарті 121, ні в Методрекомендаціях немає жодних вказівок, що отримані без оплати об’єкти основних засобів від суб’єкта державного сектору, суб’єкт державного сектору, що їх отримав, визнає МНМА* з огляду на їхню первісну (переоцінену) вартість.

Натомість, навпаки, абзац п’ятий пункту 4 розділу ІI Стандарту 121 вказує на те, що отримані без оплати від суб’єкта державного сектору об’єкти основних засобів слід оцінювати за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковував суб’єкт державного сектору, що їх передав, тобто сільська рада.

До того ж, означені основні засоби сільська рада передає разом із первинними документами (чи їхніми копіями), або обліковими регістрами (чи їхніми копіями), або іншими документами. Як правило, це інвентарні картки з обліку основних засобів, а також Акти приймання-передачі № 1482. І в цих документах зазначена вартість придбання (створення), залишкова вартість і субрахунки обліку саме основних засобів, а не МНМА. Також у цих документах наведена сума нарахованого зносу залежно від терміну експлуатації отриманих основних засобів, а не 50% від первісної вартості, як на МНМА.

Отже, попри те, що встановлені у обліковій політиці ОТГ вартісні критерії дозволяють отримані від сільської ради без оплати об’єкти основних засобів визнати МНМА, оприбуткуйте їх на субрахунки з обліку основних засобів. До того ж, — за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковувалися в сільській раді, тобто наведеній в Актах приймання-передачі № 1482. Також до цієї вартості зарахуйте ще й витрати, які передбачає пункт 3 розділу ІІІ Методрекомендацій.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
183430

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72985

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104305

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35959

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13105