Чи може ОТГ оприбуткувати отримані без оплати від сільради ОЗ як МНМА

1096

Запитання

ОТГ отримала від сільської ради, що ліквідовується, без оплати основні засоби. Чи може ОТГ їх оприбуткувати з огляду на первісну (переоцінену) вартість як МНМА, якщо вартісні критерії, встановлені в обліковій політиці ОТГ, це робити дозволяють?

Відповідь

Ні, не може.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Адже наразі ні в Стандарті 121, ні в Методрекомендаціях немає жодних вказівок, що отримані без оплати об’єкти основних засобів від суб’єкта державного сектору, суб’єкт державного сектору, що їх отримав, визнає МНМА* з огляду на їхню первісну (переоцінену) вартість.

Натомість, навпаки, абзац п’ятий пункту 4 розділу ІI Стандарту 121 вказує на те, що отримані без оплати від суб’єкта державного сектору об’єкти основних засобів слід оцінювати за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковував суб’єкт державного сектору, що їх передав, тобто сільська рада.

До того ж, означені основні засоби сільська рада передає разом із первинними документами (чи їхніми копіями), або обліковими регістрами (чи їхніми копіями), або іншими документами. Як правило, це інвентарні картки з обліку основних засобів, а також Акти приймання-передачі № 1482. І в цих документах зазначена вартість придбання (створення), залишкова вартість і субрахунки обліку саме основних засобів, а не МНМА. Також у цих документах наведена сума нарахованого зносу залежно від терміну експлуатації отриманих основних засобів, а не 50% від первісної вартості, як на МНМА.

Отже, попри те, що встановлені у обліковій політиці ОТГ вартісні критерії дозволяють отримані від сільської ради без оплати об’єкти основних засобів визнати МНМА, оприбуткуйте їх на субрахунки з обліку основних засобів. До того ж, — за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковувалися в сільській раді, тобто наведеній в Актах приймання-передачі № 1482. Також до цієї вартості зарахуйте ще й витрати, які передбачає пункт 3 розділу ІІІ Методрекомендацій.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт на списання основних засобів зразок заповнення

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
159686

КЕКВ 2220 Медикаменти та перев’язувальні матеріали: роз’яснення

Підкажемо, що відносити до КЕКВ 2220. Допоможемо розібратися, як тип бюджетної установи та призначення закупівлі впливають на те, який КЕКВ для медикаментів обрати, КЕКВ 2210 чи КЕКВ 2220. Підкріпимо теорію практичними таблицями із бухгалтерськими проведеннями у статті.
134

КЕКВ 2800 Інші поточні видатки: роз’яснення

Як відображати видатки за КЕКВ 2800 — розповідаємо у статті. Роз’яснення, як використовувати КЕКВ 2800 та приклади бухгалтерських проведень допоможуть бюджетній установі сплатити забезпечувальні депозити, виплатити працівнику компенсацію за рішенням суду чи оплатити ліцензію.
40261

Як бюджетній установі купити телефони та оплатити мобільні послуги у 2025 році

Про нові обмеження вартості на придбання та оплату мобільних товарів та послуг у бюджетній установі — розповідає експерт. Визначимося з умовами оплати мобільних послуг та необхідними КЕКВ
9685