Чи може ОТГ оприбуткувати отримані без оплати від сільради ОЗ як МНМА

1160

Запитання

ОТГ отримала від сільської ради, що ліквідовується, без оплати основні засоби. Чи може ОТГ їх оприбуткувати з огляду на первісну (переоцінену) вартість як МНМА, якщо вартісні критерії, встановлені в обліковій політиці ОТГ, це робити дозволяють?

Відповідь

Ні, не може.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Адже наразі ні в Стандарті 121, ні в Методрекомендаціях немає жодних вказівок, що отримані без оплати об’єкти основних засобів від суб’єкта державного сектору, суб’єкт державного сектору, що їх отримав, визнає МНМА* з огляду на їхню первісну (переоцінену) вартість.

Натомість, навпаки, абзац п’ятий пункту 4 розділу ІI Стандарту 121 вказує на те, що отримані без оплати від суб’єкта державного сектору об’єкти основних засобів слід оцінювати за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковував суб’єкт державного сектору, що їх передав, тобто сільська рада.

До того ж, означені основні засоби сільська рада передає разом із первинними документами (чи їхніми копіями), або обліковими регістрами (чи їхніми копіями), або іншими документами. Як правило, це інвентарні картки з обліку основних засобів, а також Акти приймання-передачі № 1482. І в цих документах зазначена вартість придбання (створення), залишкова вартість і субрахунки обліку саме основних засобів, а не МНМА. Також у цих документах наведена сума нарахованого зносу залежно від терміну експлуатації отриманих основних засобів, а не 50% від первісної вартості, як на МНМА.

Отже, попри те, що встановлені у обліковій політиці ОТГ вартісні критерії дозволяють отримані від сільської ради без оплати об’єкти основних засобів визнати МНМА, оприбуткуйте їх на субрахунки з обліку основних засобів. До того ж, — за первісною (переоціненою) вартістю, яка дорівнює тій, за якою ці об’єкти обліковувалися в сільській раді, тобто наведеній в Актах приймання-передачі № 1482. Також до цієї вартості зарахуйте ще й витрати, які передбачає пункт 3 розділу ІІІ Методрекомендацій.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170913

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44798

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83451

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
228