Як оформити нещасний випадок на виробництві, що стався в результаті бойових дій

1720

Запитання

Як оформити нещасний випадок на виробництві в результаті бойових дій?

Відповідь

нещасний випадок в результаті бойових дій

Державна служба України з питань праці коментує дії роботодавця, якщо з його працівником стався нещасний випадок в результаті ведення бойових дій. Держпраці роз'яснює, як коректно вказати причини нещасного випадку та що призвело до його настання.

Всі коди подій містяться в Класифікаторі видів подій, причин, обладнання, устатковання, машин, механізмів, транспортних засобів, що призвели до настання нещасного випадку, і наведені в додатку 9.

Які коди потрібно використовувати, якщо причина нещасного випадку – бойові дії

  • Комісії з розслідування нещасного випадку треба застосувати код події 23 – він відповідає нещасному випадку та/або гострому професійному захворюванню (отруєнню), які виникли під час виконання трудових (посадових) обов’язків в результаті ведення бойових дій.
  • Код причини нещасного випадку, який настав через бойові дії, – 42.
  • Код обладнання під час нещасного випадку, який настав через бойові дії, – 969. 

Також Держпраці акцентує увагу роботодавців, що аварія, смерть потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання під час дії воєнного стану не є підставою для здійснення позапланового заходу державного нагляду на підприємстві.

Якщо тимчасово неможливо визначити кандидатури представників підприємства у складі комісії з розслідування нещасного випадку, повідомлення надається із заповненням всіх даних, крім кандидатур представників підприємства. У відповідній графі зазначається пояснення.

Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026
додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50626

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21963

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
735

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52317

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69166