Який тарифний розряд установити логопедам ЗДО
Запитання
До закладу дошкільної освіти в січні 2022 року зарахували двох логопедів. Яку категорію та тарифний розряд їм встановити, якщо стаж педагогічної роботи одного — два роки, другого — чотири роки 11 місяців і обидва мають дипломи про вищу освіту? Чи можна присвоїти їм різні категорії та встановити різні тарифні розряди?
Відповідь
Ні. Пояснимо детальніше.
Штатну одиницю вчителя-логопеда вводять у спеціальних та комбінованих дошкільних навчальних закладах (п. 3, 4 розд. ІІІ Типових штатних нормативів).
Розміри посадових окладів педагогічних працівників визначають за тарифними розрядами Єдиної тарифної сітки, які встановлюють відповідно до додатка 9 до Наказу № 557 за наявності:
- вищої кваліфікаційної категорії — 14-й тарифний розряд;
- першої кваліфікаційної категорії — 13-й тарифний розряд;
- другої кваліфікаційної категорії — 12-й тарифний розряд;
- без категорії — 10–11-й тарифні розряди.
Педпрацівники отримають підвищення окладів та доплати
За якими правилами і який тарифний розряд встановлюють фахівцям без категорії — в Таблиці:
Розряд | Правило | Норматив |
---|---|---|
• 11-й тарифний розряд | Якщо вони мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра чи отримали вищу освіту до введення в діюЗакону № 1556 | Примітки * та ** до додатка 9 до Наказу № 557 |
• 10-й тарифний розряд | Не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста чи отримали середню спеціальну освіту до введення в дію Закону № 1556 |
Присвоюють категорії та встановлюють тарифні розряди педагогічним працівникам за результатами атестації.
Випускникам закладів вищої освіти, які отримали повну вищу освіту, при прийомі на роботу встановлюють кваліфікаційну категорію «спеціаліст» (п. 4.3 Типового положення № 930). Тож педагогічним працівникам, які мають вищу педагогічну освіту за освітнім рівнем магістра чи спеціаліста, наказом керівника закладу за призначення на посаду визначають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» без категорії та встановлюють посадовий оклад за 11-м тарифним розрядом.
За педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного закладу освіти до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому самому закладі, зберігають присвоєні кваліфікаційні категорії/тарифні розряди та педагогічні звання до наступної атестації (п. 3.27 Типового положення № 930). Цю норму щодо збереження кваліфікаційної категорії при переході працівника з однієї педагогічної посади на іншу застосовують лише за наявності у працівника відповідної педагогічної освіти, яка дає йому право на зайняття цієї посади.
Вимогами до присвоєння вчителю-дефектологу/вчителю-логопеду кваліфікаційної категорії є наявність у педагогічного працівника вищої педагогічної освіти за освітнім рівнем магістра/спеціаліста зі спеціальності дефектологія/логопедія або корекційна освіта за нозологіями (п. 4.1 Типового положення № 930).
Присвоюють кваліфікаційні категорії за результатами атестації послідовно (п. 4.7 Типового положення № 930).
Атестація може бути черговою або позачерговою. Чергову атестацію проводять один раз на п’ять років (п. 1.7 Типового положення № 930). А позачергову — не раніше як через два роки після присвоєння попередньої кваліфікаційної категорії (п. 1.9 Типового положення № 930).
Позачергову атестацію проводять за заявою працівника з метою підвищення кваліфікаційної категорії/тарифного розряду або за поданням керівника, педагогічної ради закладу чи відповідного органу управління освітою.
Отже, коли приймаєте на роботу вчителя-логопеда з вищою освітою, який раніше не атестувався, присвойте йому кваліфікаційну категорію «спеціаліст» без категорії та встановіть 11-й тарифний розряд. Натомість для вчителя-логопеда з вищою освітою та стажем педагогічної роботи більше двох років за цією посадою, можна провести позачергову атестацію та присвоїти йому кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» та встановити 12-й тарифний розряд.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.