ПФУ зазначає, що електронний листок непрацездатності формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який створює лікар. Після створення медвисновку на контактний номер пацієнта приходить смс від електронної системи охорони здоров’я. Переглянути e-лікарняний можливо в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Помилки при формуванні електронних лікарняних
Помилка 1. У Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутня інформація про трудові відносини пацієнта на дату початку періоду її непрацездатності.
Працівник, який отримав лікарняний, в цьому випадку має перевірити наявність або відсутність інформації про трудові відносини в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду.
Також потрібно пересвідчитись, що страхувальник нарахував заробітну плата — дивись в електронному кабінеті пункт «Моя заробітна плата» – Заробітна плата/дохід (по страхувальниках).
Для перевірки даних людина може звернутися до роботодавця з цим питанням або уточнити інформацію в сервісному центрі ПФУ.
Якщо даних про трудові відносини в реєстрі немає, страхувальник повинен надати Податковий розрахунок, де зазначити:
- суми доходу, нарахованого і сплаченого на користь фізичних осіб;
- суми утриманого з них податку;
- суми нарахованого єдиного внеску.
Звітний період – 40 днів по завершенню кожного кварталу. Також роботодавець може подати Податковий розрахунок з типом «Звітний» як «Довідковий» до настання звітного періоду.
Помилка 2. У реєстрі застрахованих осіб відсутнє повідомлення про прийняття працівника на роботу.
ПФУ нагадує, що страхувальник має завчасно повідомити Державну податкову службу перед тим, як допустити нового працівника до виконання обов’язків. Інформація у повідомленні про прийняття на роботу відображається у реєстрі застрахованих осіб.
Особливу увагу треба приділити інформації про початок роботи керівника або директора. Ці дані вносяться до таблиці 5 податкового розрахунку з типом «Довідковий».
Помилка 3. В обліковій картці застрахованої особи зазначені некоректні, помилкові, неактуальні відомості.
Якщо людина виявила некоректні відомості у своїй обліковій картці, вона може подати до ПФУ або через особистий кабінет підтверджуючи документи та анкету для уточнення даних:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- дата народження, місце народження;
- стать;
- громадянство;
- серія та номер паспорта;
- адреса місця проживання тощо.
Зміни та уточнення вносяться протягом п’яти днів. Потім необхідно перевірити коректність відображення даних про трудові відносини та звернутись до лікаря щодо повторного відправлення медичного висновку про тимчасову непрацездатність та оплати лікарняного.
За матеріалами Пенсійного фонду України