Електронні трудові книжки – хто має вносити дані

Опублікувано закон про внесення змін щодо законодавчих актів України про облік трудової діяльності працівника в електронній формі.

електронні трудові книжки

ВИМОГИ ДО ГРАФІКУ ВІДПУСТОК НА 2023 РІК

За законом, у роботодавців буде ще 5 років для оцифрування обліку трудової діяльності. Юрист пояснив «Суспільне Новини», хто має вносити дані до електронної трудової книжки та чи є це відмовою від паперових.

Трудова книжка підтверджує трудову діяльність та стаж працівника. Коли людина виходить на пенсію трудова книжка дозволяє підтвердити стаж, страхові внески, будуть записані роботодавці, код юридичної або ж фізичної особи.

Закон про електронні трудові книжки набуває чинності з 11 червня 2023 року. За п’ять років роботодавці мають перевести паперові трудові книжки в електронний варіант.

Як має виглядати  електронна трудова книжка

Електронна книжка буде за таким же принципом, як і у паперовому варіанті. Ще в 2019 році набула чинності постанова Кабінету Міністрів про створення вебпорталу на який роботодавці уже фактично можуть підгружати сканкопії трудової книжки. Там прописано як це робити, хто має це робити, як ці сканкопії будуть перевантажуватися до відповідного реєстру.

Що має бути виконано при переході на електронні трудові книжки

Цього періоду має вистачити, щоб всі роботодавці виконали норми цього закону. Роботодавці мають провести інвентаризацію трудових книжок, тобто перевіряється чи вони заповнені відповідно до порядку ведення трудових книжок. Якщо щось відсутнє або немає печатки потрібно все заповнити. Далі потрібно відсканувати трудову книжку і передати через сайт до Пенсійного фонду.

Якщо людина змінювала роботу кілька разів, то всю документальну роботу повинен робити роботодавець у якого працівник працює на сьогодні.

Закон передбачає, що паперову трудову книжку роботодавець має оформити протягом п’яти днів. Після цього роботодавець має її відсканувати та передати до Пенсійного фонду, а паперовий варіант віддати працівникові.

Всі повинні мати трудові книжки. Але більш зацікавленими в електронній трудовій книижці можуть бути ті хто скоро вийде на пенсію.

Оновлювати дані електронної книжки має робити роботодавець. Усі зміни мають простежуватися, наприклад, прив’язку до стажу, скільки людина напрацювала має також фіксуватися.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників – зміни з 01.12.2024

15 листопада Уряд оновив критерії бронювання та критерії для отримання критичності. Бронювання працівників підприємств із 1 грудня здійснюватимуть через Дію. Моніторинг підприємств та організацій здійснюватимуть щомісяця на відповідність всім критеріям критичності. Детальніше про зміни — у статті.
14174

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9844

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
12978

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді