Електронні трудові книжки – хто має вносити дані

Опублікувано закон про внесення змін щодо законодавчих актів України про облік трудової діяльності працівника в електронній формі.

електронні трудові книжки

ВИМОГИ ДО ГРАФІКУ ВІДПУСТОК НА 2023 РІК

За законом, у роботодавців буде ще 5 років для оцифрування обліку трудової діяльності. Юрист пояснив «Суспільне Новини», хто має вносити дані до електронної трудової книжки та чи є це відмовою від паперових.

Трудова книжка підтверджує трудову діяльність та стаж працівника. Коли людина виходить на пенсію трудова книжка дозволяє підтвердити стаж, страхові внески, будуть записані роботодавці, код юридичної або ж фізичної особи.

Закон про електронні трудові книжки набуває чинності з 11 червня 2023 року. За п’ять років роботодавці мають перевести паперові трудові книжки в електронний варіант.

Як має виглядати  електронна трудова книжка

Електронна книжка буде за таким же принципом, як і у паперовому варіанті. Ще в 2019 році набула чинності постанова Кабінету Міністрів про створення вебпорталу на який роботодавці уже фактично можуть підгружати сканкопії трудової книжки. Там прописано як це робити, хто має це робити, як ці сканкопії будуть перевантажуватися до відповідного реєстру.

Що має бути виконано при переході на електронні трудові книжки

Цього періоду має вистачити, щоб всі роботодавці виконали норми цього закону. Роботодавці мають провести інвентаризацію трудових книжок, тобто перевіряється чи вони заповнені відповідно до порядку ведення трудових книжок. Якщо щось відсутнє або немає печатки потрібно все заповнити. Далі потрібно відсканувати трудову книжку і передати через сайт до Пенсійного фонду.

Якщо людина змінювала роботу кілька разів, то всю документальну роботу повинен робити роботодавець у якого працівник працює на сьогодні.

Закон передбачає, що паперову трудову книжку роботодавець має оформити протягом п’яти днів. Після цього роботодавець має її відсканувати та передати до Пенсійного фонду, а паперовий варіант віддати працівникові.

Всі повинні мати трудові книжки. Але більш зацікавленими в електронній трудовій книижці можуть бути ті хто скоро вийде на пенсію.

Оновлювати дані електронної книжки має робити роботодавець. Усі зміни мають простежуватися, наприклад, прив’язку до стажу, скільки людина напрацювала має також фіксуватися.

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21239

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
523

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
51047

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
68453

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді