Новації у закупівлі послуг енергосервісу
◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), відтепер визначають новий розділ «Особливості здійснення процедур закупівлі послуг енергосервісу».
Закупівлі енергосервісу проводять відповідно до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII з урахуванням положень, визначених новим розділом Особливостей.
Для проведення процедури закупівлі енергосервісу базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР) та житлово-комунальних послуг (ЖКП) як значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання визначають відповідно до Методики, затвердженої Мінінфраструктури. За її відсутності — як усереднене значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання за 2019 та 2021 роки ПЕР та ЖКП об’єктом енергосервісу із зазначенням обсягів споживання кожного виду ПЕР та ЖКП.
Тендерна документація також повинна містити базовий річний рівень споживання ПЕР та ЖКП в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Базовий річний рівень не затверджує:
- виконавчий орган відповідної місцевої ради/місцевий орган виконавчої влади — щодо об’єктів комунальної власності;
- центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності).
У разі проведення процедури відкритих торгів для укладення енергосервісного договору замовник енергосервісу може не оприлюднювати в ЕСЗ інформацію з обмеженим доступом або інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці і порядку. Перелік такої інформації визначають відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про державну таємницю».
Окрім процедури відкритих торгів або переговорної процедури закупівлі послуги з енергосервісу можуть закуповувати шляхом укладення енергосервісного договору без застосування відкритих торгів за наявності одночасно двох таких підстав:
- енергосервіс закуповують для впровадження комплексу робіт (енергоефективних заходів) на об’єкті енергосервісу із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату ПЕР та ЖКП не менш як 50% відносно базового річного рівня їх споживання за енергосервісним договором. Комплекс робіт (енергоефективних заходів) та розрахунок рівня скорочення споживання відповідних ПЕР та ЖКП за енергосервісним договором повинні відповідати рекомендаціям та розрахункам, що містяться в енергетичному сертифікаті або у звіті з енергоаудиту об’єкта енергосервісу;
- виконавець енергосервісу має досвід виконання енергосервісного договору із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату ПЕР та ЖКП не менш як 50% відносно базового річного рівня їх споживання із підтвердженням досягнення зазначеного показника скорочення споживання шляхом представлення актів виконання зобов’язань за енергосервісним договором та відповідних розрахунків за один календарний рік.
Замовник енергосервісу після прийняття рішення про намір укласти енергосервісний договір з учасником-переможцем не подає істотні умови договору на затвердження:
-
Держенергоефективності — щодо об’єктів державної власності;
- ВР АР Крим, відповідній місцевій раді — щодо об’єктів комунальної власності.
Замовник енергосервісу не відміняє тендер через незатвердження істотних умов енергосервісного договору.
Розпорядники бюджетних коштів, в оперативному управлінні або господарському віданні яких перебувають об’єкти, щодо яких здійснюється закупівля енергосервісу, мають право брати довгострокові зобов’язання за енергосервісом без затвердження істотних умов енергосервісних договорів:
- Держенергоефективності — щодо об’єктів державної власності;
- ВР АР Крим, відповідною місцевою радою — щодо об’єктів комунальної власності.
Замовник енергосервісу укладає енергосервісний договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі енергосервісу, у строки, що визначені частиною шостою статті 33 Закону.
За результатами закупівлі енергосервісу без застосування відкритих торгів замовник енергосервісу оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, енергосервісний договір та всі додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник енергосервісу після укладення енергосервісного договору надає кожного півріччя Держенергоефективності інформацію про результати його виконання за формою, визначеною Держенергоефективності.
Постанова КМУ від 19.06.2023 № 621, яка доповнила Особливості новим розділом, набрала чинності 21.06.2023.
- Завчасно утримали військовий збір за ставкою 5%: як виправити
- Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання
- Як перевіряє Держпраці під час воєнного стану
- Новації КЗпП: службова перевірка з відстороненням, звільнення за розголошення інформації
- Як зламаний спідометр не допоміг ревізорам виграти суд