Окремі нюанси під час закупівель від Мінекономіки

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
В листі Мінекономіки містяться пояснення щодо вимоги про відсутність судимості та щодо публічного доступу до інформації в ЕСЗ.

нюанси під час закупівель

⚡️Приклад розрахунку СКШП: скачати

Мінекономіки роз’яснило (лист від 19.06.2023 № 3323-04/29308-06) окремі нюанси щодо:

  • вимоги надання витягу інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про відсутність судимості (далі — Витяг);
  • оприлюднення інформації про місцезнаходження замовника/учасника, місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо її поширення несе ризики для безпеки замовника/учасника.

Щодо вимоги про відсутність судимості

Мінекономіки звертає увагу замовників на відсутність необхідності вимагати Витяги від переможця раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Витяг – це документ у паперовій або електронній формі, що сформовано засобами програмного забезпеченням ІАС, який місить відомості актуальні на дату та час його формування. Кожному Витягу присвоюється унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який забезпечує перехід за посиланням на відповідний підтвердний запис в електронних ресурсах ІАС. Нормативно-правовими актами України не встановлено строк дії витягу.

У витязі відображається результат перевірки за персонально-довідковим обліком на дату здійснення перевірки.

З огляду на це, Мінекономіки рекомендує замовникам встановлювати вимогу таким чином, щоб не обмежувати Витяг датою оприлюднення в ЕСЗ повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, та забезпечити можливість переможцям використовувати Витяги, що датовані раніше дати оприлюднення такого повідомлення.

Інформація про отримання Витягів також міститься в листі Мінекономіки від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06.

Щодо публічного доступу до інформації в ЕСЗ

Інформація про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) учасника, та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) учасника, та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги), зокрема:

  1. в договорі про закупівлю та додатках до нього, в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю, в звіті про виконання договору про закупівлю, укладеному за результатами відкритих торгів або запиту ціни пропозицій постачальників з використання електронного каталогу (для закупівлі товару)
  2. в прямому договорі про закупівлю, який укладається на підставі підпунктів 5-11, 14 пункту 13 Особливостей та оприлюднюється в ЕСЗ разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ та додатками до нього;
  3. в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Крім цього, під час публічних закупівель, передбачених пунктами 9, 11 Особливостей та підпунктами 1-4, 12-13 і 15-16 пункту 13 Особливостей замовник оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У такому разі замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).

Водночас зазначаємо, що згідно з пунктом 14 Особливостей замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для їх безпеки.

Списуємо майно бюджетної установи: 10 🔝рішень

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
7643

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
11623

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
6916

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
38710

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді