Закон про місцеві держадміністрації - зміни 2021
Завдяки цим змінам нормотворці врегулювали ще два питання.
⚠️Як індексувати зарплату: алгоритм
Утворення та реорганізації райдержадміністрацій
Закон передбачив, що утворення та реорганізацію райдержадміністрацій проводить КМУ після того, як ВРУ прийме рішення про утворення та ліквідацію районів.
Під час проведення реорганізації ЮО — райдержадміністрацій, їхніх структурних підрозділів не застосовують положення законодавства щодо взаємодії з кредиторами.
Якщо райдержадміністрації реорганізовуватимуть шляхом приєднання, то голова райдержадміністрації, до якої приєднують інших ЮО:
- виконуватиме повноваження з управління справами таких ЮО;
- забезпечуватиме підготовку та прийняття райдержадміністраціями, які припиняють, та їхніми посадовими особами рішень з дня прийняття рішення про початок реорганізації.
Порядок утворення та реорганізації райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків райдержадміністрацій, які припиняють, визначатиме КМУ з урахуванням норм БК та Закону про місцеве самоврядування.
Припинення повноважень голів місцевих держадміністрацій
Нормотворці встановили, що повноваження голів місцевих держадміністрацій може припинити Президент України у тому числі й у разі реорганізації відповідної райдержадміністрації. Раніше такої можливості Закон про місцеві держадміністрації не передбачав.
Зміни до інших законів
Закон також уніс зміни до Закону про держреєстрацію та Закону про КМУ. Які ж новації вони регламентують?
Закон про держреєстрацію
Змінами до Закону про держреєстрацію нормотворці передбачили, що держреєстрацію під час утворення/реорганізації райдержадміністрацій/ОМС як ЮО у зв’язку зі змінами в АТУ України проводять з урахуванням особливостей, які визначають Закон про місцеве самоврядування та Закон про райдержадміністрації. Фактично Закон просто привів у відповідність норми цих законів (абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону про держреєстрацію).
Також нормотворці звільнили від адмінзбору:
- держреєстрацію змін до відомостей, зокрема, про ЮО, їхніх установчих документів, які пов’язані зі змінами в АТУ України;
- держреєстрацію змін місцезнаходження ЮО у зв’язку зі зміною/перейменуванням назв скверів, бульварів, вулиць, провулків, інших об’єктів топоніміки населених пунктів (абз. 14 ч. 1 ст. 36 Закону про держреєстрацію).
Закону про КМУ
Щодо Закону про КМУ, то нормотворці підкоригували його лише в частині основних повноважень КМУ. Закон встановив, що КМУ у сфері вдосконалення держуправління та держслужби, крім іншого, тепер також уповноважений утворювати та реорганізовувати райдержадміністрації у порядку, визначеному законом (абз. 13 п. 6 ч. 1 ст. 20 Закону про КМУ).
Прикінцеві та перехідні положення Закону
У цій частині Закону нормотворці передбачили додаткові моменти, про які не зазначили у змінах до інших законів, зокрема:
- заборонили з дня, коли Закон набере чинності, до дня набуття повноважень райрадами новоутворених районів, відчужувати та передавати в заставу/іпотеку, змінювати місцезнаходження об’єктів спільної власності ТГ ліквідованих районів. Однак цю заборону не поширюють на передачу майна зі спільної власності ТГ району у комунальну власність ТГ у випадках, встановлених законом, а також на виконання зобов’язань, що виникли до дня набрання чинності Законом;
- звільнили від оплати протягом року з дня набрання чинності Законом переоформлення найменувань/установчих документів ОМС та ЮО публічного права, засновниками яких є ОМС, у зв’язку зі змінами в АТУ України;
- дозволили під час реорганізації райдержадміністрацій у зв’язку зі змінами в АТУ переводити держслужбовця на посаду служби в ОМС без обов’язковогоконкурсу, за умови, що його професійна компетентність відповідає кваліфікаційним вимогам до відповідної посади;
- встановили, що до 31.12.2020 виконавчі органи місцевих рад, які створили до затвердження територій ТГ, продовжують на відповідних територіях виконувати повноваження без зміни їх обсягу. Водночас з 01.01.2021 року такі ради набувають додаткових повноважень, які закони спеціально віднесли до відання виконавчих органів місцевих рад об’єднаних ТГ.
Крім того, нормотворці доручили КМУ, зокрема, у місячний строк з дня набрання чинності Законом затвердити порядок утворення та реорганізації райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків райдержадміністрацій, які припиняють.