У кожній установі/організації незалежно від форми власності створюють/обирають комісії/уповноваженого із соціального страхування, які вирішують, призначати чи відмовляти у виплаті допомоги застрахованим особам.
ФСС виплачує лікарняні, декретні і допомогу на поховання:
- відповідно до рішень комісії/уповноваженого;
- на підставі заяви-розрахунку, яку подає установа/організація.
Комісію утворюють, якщо в установі/організації працює понад 15 осіб. Якщо працівників 15 і менше — на загальних зборах працівників обирають уповноваженого.
За новою редакцією Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого Рішенням правління ФСС від 19.07.2018 № 13, комісія/уповноважений має право:
- отримувати від роботодавця відомості про суми, які ФСС направляє, аби надати матеріальну допомогу найманим працівникам;
- отримувати від робочого органу виконавчої дирекції ФСС або його відділення безкоштовні консультації;
- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень, аби перевірити правильність видачі/продовження лікарняних працівникам;
- перевіряти, чи дотримують застраховані особи режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень у разі спору між комісією/уповноваженим та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам, а також якщо роботодавець не виконує рішення комісії/уповноваженого;
- вносити до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень пропозиції щодо організації та удосконалення роботи із соціального страхування.
За інформацією Фонду соціального страхування України