Комісії із соцстраху перевірятимуть, чи дотримують хворі режиму лікування

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У кожній установі/організації незалежно від форми власності створюють/обирають комісії/уповноваженого із соціального страхування, які вирішують, призначати чи відмовляти у виплаті допомоги застрахованим особам.

ФСС виплачує лікарняні, декретні і допомогу на поховання:

  • відповідно до рішень комісії/уповноваженого;
  • на підставі заяви-розрахунку, яку подає установа/організація.

Комісію утворюють, якщо в установі/організації працює понад 15 осіб. Якщо працівників 15 і менше — на загальних зборах працівників обирають уповноваженого.

За новою редакцією Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого Рішенням правління ФСС від 19.07.2018 № 13, комісія/уповноважений має право:

  • отримувати від роботодавця відомості про суми, які ФСС направляє, аби надати матеріальну допомогу найманим працівникам;
  • отримувати від робочого органу виконавчої дирекції ФСС або його відділення безкоштовні консультації;
  • звертатися до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень, аби перевірити правильність видачі/продовження лікарняних працівникам;
  • перевіряти, чи дотримують застраховані особи режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
  • звертатися до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень у разі спору між комісією/уповноваженим та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам, а також якщо роботодавець не виконує рішення комісії/уповноваженого;
  • вносити до робочих органів виконавчої дирекції ФСС або його відділень пропозиції щодо організації та удосконалення роботи із соціального страхування.

За інформацією Фонду соціального страхування України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок при звільненні працівника у 2025 році: приклади та особливості

Як правильно провести розрахунок при звільненні працівника: зарплата за відпрацьовані дні, компенсація невикористаної відпустки, вихідна допомога, аліменти, податки, Додаток 4ДФ. Пояснюємо на прикладах 2025 року, як уникнути помилок та зробити все правильно.
215702

Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань: як надавати та зразок наказу

Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало
403465

Авансовий звіт у 2025 році: бланк та приклад заповнення

Для бухгалтера звична практика – видати працівникам аванс на відрядження, отримати від них авансові звіти, відшкодувати витрати за час поїздки. Та чи певний бухгалтер, що працівник подав авансовий звіт правильно? Надаємо бланк та приклад заповнення.
250834

Доплата до мінімальної заробітної плати 2025: правила і приклади

Зарплата вийшла менша від мінімальної — у більшості випадків необхідно її «дотягувати» шляхом доплати до мінімальної заробітної плати. Однак не все так просто, адже є надурочні, нічні, різні доплати і надбавки, лікарняні та відпускні. Як з цим розібратися — у консультації.
168028

ЄСВ 2025: ставка, сплата, звітність

ЄСВ у 2025 році становить 22% для працівників без інвалідності. У статті поговоримо про мінімальний ЄСВ 2025 та максимальний розмір єдиного соціального внеску
27032

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді