Уряд пропонує нові правила для пенсій, пільг і соціальних виплат

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
СПО Профспілок оприлюднив законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення соціальних виплат» (далі — законопроєкт)

Уряд пропонує нові правила для пенсій, пільг і соціальних виплат

Законопроєкт, зокрема, передбачає особливі правила для пенсійних і соціальних виплат на період воєнного стану та до завершення бюджетного періоду, в якому його скасують чи припинять.

Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік

Зокрема, Уряд пропонує:

  • для окремих пенсійних виплат, визначених законопроєктом, застосовувати коефіцієнти від 0,5 до 0,1 до сум перевищення понад 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;
  • не застосовувати ці коефіцієнти до пенсій осіб, які безпосередньо брали участь в АТО, заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф, а також заходах, необхідних для забезпечення оборони України, та до пенсій у разі втрати годувальника, призначених членам сімей загиблих, померлих або зниклих безвісти таких осіб;
  • виплачувати суми пенсій, призначених або перерахованих на виконання рішень суду, зокрема нарахованих за минулий час, у межах бюджетних асигнувань. Суму виплати визначатимуть пропорційно виділеним на цю мету бюджетним асигнуванням, але не більше належної до виплати суми. На період воєнного стану порядок таких виплат визначатиме КМУ;
  • надавати окремі пільги за умови, що середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу;
  • встановити максимальну величину бази нарахування ЄСВ у розмірі 20 мінімальних зарплат для максимальної суми доходу застрахованої особи на місяць, крім окремо визначених виплат військовослужбовцям, поліцейським та особам рядового і начальницького складу. Для їхнього грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат максимальна база становитиме 15 мінімальних зарплат;
  • заборонити використовувати кошти, що надходять від сплати ЄСВ та фінансових санкцій, на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Також законопроєкт передбачає, що пільги, допомоги, компенсації та інші додаткові гарантії надаватимуть одержувачам за однією визначеною ними адресою місця проживання або перебування. Якщо протягом трьох місяців із дати набрання чинності Законом одержувач не повідомить уповноважений державний орган про таку адресу, виплати надаватимуть за адресою постійного місця проживання відповідно до відомостей Єдиного державного демографічного реєстру та інших державних реєстрів.

Закон у разі ухвалення набере чинності 01.01.2027.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні сумісникам у 2026 році: обчислення, приклади і табелювання

Лікарняні сумісникам варто нараховувати враховуючи квітневі зміни у 2026 році. У статті пояснюємо на прикладах нові правила, які документи подавати, як табелювати відсутність та як правильно обчислити лікарняні за сумісництвом
279288

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
99348

Розрахунок пенсії в Україні 2026: правила

На розмір пенсії впливають зараз страховий стаж, середня зарплата в Україні та фактична зарплата (дохід), який раніше отримував працівник і сплачував з нього соціальний внесок. Також існує й механізм автоматичного перерахунку пенсій (індексації), який враховує інфляцію та зростання середньої зарплати. Розглянемо, як визначається розмір пенсії та вплив на цей розрахунок середньої зарплати
131323

Прожитковий мінімум 2026: суми та розрахунки

Прожитковий мінімум у 2026 році зріс. Маємо 3 328 грн прожиткового мінімуму для працездатних осіб у 2026 році. Які розміри інших видів прожиткового мінімуму закладено на 2026 рік та як він впливає на розрахунки — говоримо далі.
35114

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді