Як відобразити у 4ДФ зарплату померлого працівника, яку виплатили спадкоємцю

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Роботодавець відображає зарплату померлого працівника, яку виплатив члену сім’ї, у 4ДФ за ознакою доходу «101». Якщо спадкоємець отримує цю суму у вигляді спадщини, нотаріус зазначає іншу ознаку доходу залежно від ступеня споріднення

Як відобразити у 4ДФ зарплату померлого працівника, яку виплатили спадкоємцю

Заява за формою № 20-ОПП на генератор: коли подавати та як заповнити

Згідно із Довідником ознак доходів фізичних осіб, суму заробітної плати, яку не одержав померлий працівник, та яку виплачує податковий агент членам його сім’ї, відображають:

  • у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку — для податкових агентів, крім ФОП або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;
  • у додатку ФІЗ-4ДФ до Податкового розрахунку — для податкових агентів, які є ФОП або особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Таку сумувідображають за ознакою доходу «101» із зазначенням ідентифікаційного номера такого померлого працівника.

Якщо спадкоємці отримують заробітну плату померлого працівника у вигляді спадщини, нотаріус відображає такий дохід у додатку 4ДФ до Розрахунку ЮО або в додатку ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП / НПД за ознакою доходу «113», «114» або «115» залежно від ступеня споріднення.

У разі смерті платника податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім або втрати ним статусу резидента,  податок за останній податковий період справляють з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважають період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку, винесення такого судового рішення чи втрата ним статусу резидента. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає.

Спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла / спадкодавця, до інших осіб / спадкоємців (ЦКУ).

Суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передають членам його сім’ї, а у разі їх відсутності — входять до складу спадщини.

Право на спадкування виникає у день відкриття спадщини. Для прийняття спадщини діє строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

Тобто, якщо за отриманням заробітної плати померлого працівника звертаються члени сім’ї такого працівника, зокрема дружина, чоловік, діти, то роботодавець має право виплатити їм заробітну плату до спливу шестимісячного терміну з часу відкриття спадщини.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Запорізькій області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
80

Податкова декларація з рентної плати — заповнення від експерта

Підкажемо, як скласти розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води, аби уникнути можливих помилок. Також надаємо актуальні бланки декларації з рентної плати та розрахунків до неї
16907

Як виправити помилку у рядках 091—111 Податкового розрахунку

Правильність заповнення кожного реквізиту податкової звітності є запорукою відсутності претензій з боку контролюючих органів. Однак на практиці нерідко виникають ситуації, коли після подання Податкового розрахунку виявляються помилки в його заголовній (вступній) частині. У цій статті розглянемо механізм коригування відомостей у рядках 091—111, правові наслідки таких помилок та практичні рекомендації щодо дій бухгалтера
441

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді