Табель обліку робочого часу: як вести, аби не порушити законодавство

Типова форма № 5 «Табель обліку використання робочого часу», в якій роботодавці фактично ведуть облік робочого часу, затверджена наказом Держстату «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489 (далі — Наказ № 489).

Табель обліку робочого часу

Форма рекомендована, тож у разі потреби застосовуйте іншу форму табеля обліку використання робочого часу. Однак обов’язково ведіть первинний облік показників використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначають форми державних статистичних спостережень з праці (лист Держстату «Щодо заповнення табеля обліку використання робочого часу» від 12.01.2012 № 9/4-10/9).

Табель є підставою, аби нарахувати працівникам заробітну плату, допомогу по тимчасовій непрацездатності, суму за період щорічних відпусток, інших виплат. Відповідальна особа складає табель, підписує, погоджує з керівником та подає до бухгалтерії.

Процедуру за якою складають табель, Наказ № 489 не передбачає. Відповідних положень та роз’яснень також немає. Тож затвердіть в установі самостійно порядок, у який складатимете табель, відповідно до своїх локальних нормативних документів, та визначте:

  • осіб, які оформлюватимуть табелі;
  • посадових осіб, які мають засвідчувати своїми підписами інформацію, яку містять табелі;
  • строки, у які відповідальні особи передають табелі на підпис відповідним посадовим особам, та до бухгалтерії, аби вона нарахувала заробітну плату;
  • порядок за яким відповідальна особа вносить до табеля відомості про нових працівників та вилучає з нього відомості про звільнених працівників;
  • правила та порядок, за яким присвоюватимете працівникам табельні номери та коригуватимете відомості про фактичну роботу/ відсутність працівників.

Табель заповнюйте двiчi на мiсяць:

  • за першу половину мiсяця — аби нарахувати авансові платежi;
  • за весь мiсяць — аби розрахувати заробiтну плату за мiсяць.

Наприкiнцi мiсяця в табелi пiдрахуйте загальну кiлькiсть вiдпрацьованих днiв i днiв неявок на роботу. Табель подавайте до бухгалтерiї завчасно для своєчасного розрахунку заробiтної плати.

За умови, що кількість працівників у штаті невелика, зазвичай, табель ведуть фахівці бухгалтерії і складають його в одному екземплярі за два-три дні до розрахункового періоду на підставі табеля за минулий місяць.

Наголошуємо, що роботодавець зобов’язаний вести достовірний облік роботи, яку виконує працівник, і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Однак роботодавця не можуть притягти до відповідальності за відсутність табелів, якщо він веде облік робочого часу в інший спосіб.

За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тимчасове заступництво головного бухгалтера: як оплатити

Головбух установи захворів, тож на час його хвороби головним призначено найдосвідченішого бухгалтера. У статті розповімо, як оформити та оплатити тимчасове виконання обов’язків головного бухгалтера
10423

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання — у консультації
17145

Зразки наказів про звільнення

Треба наказ про звільнення? Скачайте готові зразки наказів про звільнення: типові формулювання для різних ситуацій — від звільнення за власним бажанням до скорочення штату.
309

Штраф за неоформленого працівника: вбережіть себе

Перевірки Держпраці та острахи бухгалтера та керівника в першу чергу пов’язані зі значними фінансовими штрафами. І навіть якщо все ніби гаразд і неоформлених працівників в установі немає, – ризик заробити штраф за неоформлення трудових відносин за наявності цивільно-правових договорів існує. Які вони штрафи нинішні?
28668

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді