Табель обліку робочого часу: як вести, аби не порушити законодавство

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Типова форма № 5 «Табель обліку використання робочого часу», в якій роботодавці фактично ведуть облік робочого часу, затверджена наказом Держстату «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489 (далі — Наказ № 489).

Табель обліку робочого часу

Форма рекомендована, тож у разі потреби застосовуйте іншу форму табеля обліку використання робочого часу. Однак обов’язково ведіть первинний облік показників використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначають форми державних статистичних спостережень з праці (лист Держстату «Щодо заповнення табеля обліку використання робочого часу» від 12.01.2012 № 9/4-10/9).

Табель є підставою, аби нарахувати працівникам заробітну плату, допомогу по тимчасовій непрацездатності, суму за період щорічних відпусток, інших виплат. Відповідальна особа складає табель, підписує, погоджує з керівником та подає до бухгалтерії.

Процедуру за якою складають табель, Наказ № 489 не передбачає. Відповідних положень та роз’яснень також немає. Тож затвердіть в установі самостійно порядок, у який складатимете табель, відповідно до своїх локальних нормативних документів, та визначте:

  • осіб, які оформлюватимуть табелі;
  • посадових осіб, які мають засвідчувати своїми підписами інформацію, яку містять табелі;
  • строки, у які відповідальні особи передають табелі на підпис відповідним посадовим особам, та до бухгалтерії, аби вона нарахувала заробітну плату;
  • порядок за яким відповідальна особа вносить до табеля відомості про нових працівників та вилучає з нього відомості про звільнених працівників;
  • правила та порядок, за яким присвоюватимете працівникам табельні номери та коригуватимете відомості про фактичну роботу/ відсутність працівників.

Табель заповнюйте двiчi на мiсяць:

  • за першу половину мiсяця — аби нарахувати авансові платежi;
  • за весь мiсяць — аби розрахувати заробiтну плату за мiсяць.

Наприкiнцi мiсяця в табелi пiдрахуйте загальну кiлькiсть вiдпрацьованих днiв i днiв неявок на роботу. Табель подавайте до бухгалтерiї завчасно для своєчасного розрахунку заробiтної плати.

За умови, що кількість працівників у штаті невелика, зазвичай, табель ведуть фахівці бухгалтерії і складають його в одному екземплярі за два-три дні до розрахункового періоду на підставі табеля за минулий місяць.

Наголошуємо, що роботодавець зобов’язаний вести достовірний облік роботи, яку виконує працівник, і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Однак роботодавця не можуть притягти до відповідальності за відсутність табелів, якщо він веде облік робочого часу в інший спосіб.

За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота в нічний час у 2025 році: приклади оплати

Робота в нічний час має особливості оплати. У статті говоримо, хто має право на нічну доплату, у якому розмірі, та як правильно розрахувати оплату. Розглянемо приклади для працівників бюджетної сфери — сторожа та оператора котельні
63674

Колективний договір: зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта.
41214

Як заповнити та подати до Казначейства картку із зразками підписів

Картка зі зразками підписів та відбитка печатки 2025: актуальний бланк та зразки заповнення. Розкажемо, коли подавати та як подавати картку. Маємо для вас інструкцію заповнення, з нею впораєтеся швидко і без помилок
73454

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
16946

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді