Державне агентство з питань електронного урядування України (далі — Держагентство) затвердило нову редакцію Методики визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації.
Органи державної влади та інші розпорядники бюджетних коштів погоджують з Держагентством:
- проекти (роботи) Національної програми інформатизації, які виконуються в межах бюджетних програм, що належать до сфери інформатизації;
- контракти (договори) на їх виконання.
Таке погодження передбачає частина перша статті 48 БК та Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затверджене постановою КМУ від 31.08.1998 № 1352.
Бюджетна програма органу державної влади та іншого розпорядника бюджетних коштів належить до сфери інформатизації, якщо в її межах виконуються завдання, проекти (роботи) у сфері інформатизації. Тобто якщо предметом закупівлі за Національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» є:
- 30200000-1 — комп’ютерне обладнання та приладдя;
- 32400000-7 (крім 32440000-9) — мережі;
- 48000000-8 — пакети програмного забезпечення та інформаційні системи;
- 50300000-8 — ремонт, технічне обслуговування персональних комп’ютерів, офісного, телекомунікаційного та аудіовізуального обладнання, а також супутні послуги;
- 72000000-5 — послуги у сфері інформаційних технологій: консультування, розробка програмного забезпечення, послуги мережі Інтернет і послуги з підтримки;
- 73100000-3 — послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок;
- 73200000-4 — консультаційні послуги у сфері НДДКР;
- 73300000-5 — проектування та виконання НДДКР.
Електронний сервіс «Єдиний закупівельний словник»
Останні три предмети закупівлі мають належати до сфер інформаційних систем, інформаційних технологій, програмного забезпечення.
Із наказу Держагенства «Про затвердження Методики визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації» від 14.05.2019 № 35
Іван Левадськийексперт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Урядовці конкретизували, як формувати власні надходження, розширили підстави для внесення змін до кошторису, скасували погодження документів для певних розпорядників.
Президент підписав Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-ІХ (далі – Держбюджет 2024), який є основним фінансовим планом країни. Держбюджет-2024 набере чинності з 01.01.2024 р.
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2023 року та їх застосування – у цьому огляді.
Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
Проект місцевого бюджету на 2024 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт держбюджету на 2024 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до учасників бюджетного процесу згідно зі статтею 75 БК.
Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати.