Аудитори попереджають, що контроль за недобросовісними замовниками посилиться

Держаудитслужба підсумувала результати річної роботи з упровадження моніторингу закупівель і попередила про розширені права аудиторів щодо контролю в сфері закупівель.

Моніторинг закупівель — унікальний захід держфінконтролю, що дає змогу упередити порушення в сфері закупівель, попереджати добросовісних замовників щодо недопущення порушень і незаконного використання коштів держави.

Наразі в Україні 324 аудитори займаються моніторингом закупівель. Із початку запровадження моніторингу ним охоплено майже 6,2 тис. процедур закупівель. У переважній частині випадків — 93% — Держаудитслужба встановила порушення законодавства про закупівлі.

Яких порушень припускаються найчастіше замовники? Це, зокрема, порушення законодавства під час:

Задля контролю закупівель Держаудитслужба співпрацює з правоохоронними органами — за запитами на проведення моніторингу тих чи інших процедур закупівель протягом поточного року аудитори провели понад 300 моніторингів закупівель.

Наразі Держаудитслужба констатує, що кількість складених протоколів невисока. Одна з причин — те, що законодавство передбачає тільки дві підстави для складення адмінпротоколів за порушення законодавства про закупівлі за статтею 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення. А саме у разі:

  • закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель;
  • неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства.

Однак вже у наступному році контрольні функції Держаудитслужби в сфері публічних закупівель розширяться — з огляду на зміни, які внесені Верховною Радою до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів.

Нововведення розширюють підстави для притягнення до адмінвідповідальності осіб, які скоїли правопорушення в сфері закупівель. Держаудитслужбі надано право не лише складати протоколи, а й розглядати справи, притягати до відповідальності, виносити постанови за статтею 164-14 КпАП.

Що зміниться у складі правопорушень, за що відповідатимуть керівники замовників і розмірах штрафів — читайте на шпальтах журналу «Держзакупівлі».

За матеріалами брифінгу голови Держаудитслужби Лідії Гаврилової, 27 вересня 2019 року

Лілія Лахтіоновадиректорка департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономіки
Сфера публічних закупівель на порозі істотних змін. Деякі з них мають гармонізувати національне законодавство з європейським, а решта — вдосконалити закупівельний процес. Які зміни чекають на замовника?

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3525

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34647

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5570

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29021

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді