
За розрахунками Мінсоцполітики фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів у цінах вересня 2019 року становить 4732,67 грн.
Тобто законодавчо встановлений на вересень 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб (2007 грн) занижений порівняно з його фактичним розміром у 2,4 рази або на 2726 грн. Мінімальна заробітна плата є нижчою від фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 560 грн або на 12%.
Середня заробітна плата в Україні у вересні 2019 року зросла на 1,4% порівняно з попереднім місяцем та становить 10687 грн. При цьому мінімальна заробітна плата (4173 грн) у вересні 2019 року становила 39,0% від середньої зарплати, тоді як рекомендоване Міжнародною організацією праці і Світовим банком співвідношення має знаходитись у межах 50–60%.
Зарплата працівників окремих галузей бюджетної сфери залишається нижчою, ніж середня по економіці:
- в освіті — 8439 грн (або 79,0% від середньої по економіці),
- в охороні здоров’я та надання соціальної допомоги — 6916 грн (або 64,7% від середньої по економіці).
Найбільшою середня зарплата є в Донецькій (11907 грн) області та м. Києві (15626 грн), найнижчою — у Чернівецькій області (8338 грн).
За інформацією Департаменту з питань бюджету та оплати праці апарату Федерації профспілок України
Програмна класифікація видатків — основа для правильного формулювання бюджетної програми. У статті пояснимо, як складати бюджетні програми у 2025 році, як визначати їх код та сформулювати назву.
Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді