Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах вересня

Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах вересня

За розрахунками Мінсоцполітики фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів у цінах вересня 2019 року становить 4732,67 грн.

Тобто законодавчо встановлений на вересень 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб (2007 грн) занижений порівняно з його фактичним розміром у 2,4 рази або на 2726 грн. Мінімальна заробітна плата є нижчою від фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 560 грн або на 12%.

Середня заробітна плата в Україні у вересні 2019 року зросла на 1,4% порівняно з попереднім місяцем та становить 10687 грн. При цьому мінімальна заробітна плата (4173 грн) у вересні 2019 року становила 39,0% від середньої зарплати, тоді як рекомендоване Міжнародною організацією праці і Світовим банком співвідношення має знаходитись у межах 50–60%.

Зарплата працівників окремих галузей бюджетної сфери залишається нижчою, ніж середня по економіці:

  • в освіті — 8439 грн (або 79,0% від середньої по економіці),
  • в охороні здоров’я та надання соціальної допомоги — 6916 грн (або 64,7% від середньої по економіці).

Найбільшою середня зарплата є в Донецькій (11907 грн) області та м. Києві (15626 грн), найнижчою — у Чернівецькій області (8338 грн).

За інформацією Департаменту з питань бюджету та оплати праці апарату Федерації профспілок України

посадова інструкція скачати

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет 2024

Президент підписав Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-ІХ (далі – Держбюджет 2024), який є основним фінансовим планом країни. Держбюджет-2024 набере чинності з 01.01.2024 р.
1278

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2023 року та їх застосування – у цьому огляді.
254062

Як підготувати бюджетний запит на 2024 рік

Бюджетний запит – це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів – питання даного огляду.
21036

Особливості складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів на 2024 рік

Проект місцевого бюджету на 2024 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт держбюджету на 2024 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до учасників бюджетного процесу згідно зі статтею 75 БК.
2195

ІАС «LOGICA» методичні рекомендації

Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати.
2971