Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах вересня

UA RU

Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах вересня

За розрахунками Мінсоцполітики фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів у цінах вересня 2019 року становить 4732,67 грн.

Тобто законодавчо встановлений на вересень 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб (2007 грн) занижений порівняно з його фактичним розміром у 2,4 рази або на 2726 грн. Мінімальна заробітна плата є нижчою від фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 560 грн або на 12%.

Середня заробітна плата в Україні у вересні 2019 року зросла на 1,4% порівняно з попереднім місяцем та становить 10687 грн. При цьому мінімальна заробітна плата (4173 грн) у вересні 2019 року становила 39,0% від середньої зарплати, тоді як рекомендоване Міжнародною організацією праці і Світовим банком співвідношення має знаходитись у межах 50–60%.

Зарплата працівників окремих галузей бюджетної сфери залишається нижчою, ніж середня по економіці:

  • в освіті — 8439 грн (або 79,0% від середньої по економіці),
  • в охороні здоров’я та надання соціальної допомоги — 6916 грн (або 64,7% від середньої по економіці).

Найбільшою середня зарплата є в Донецькій (11907 грн) області та м. Києві (15626 грн), найнижчою — у Чернівецькій області (8338 грн).

За інформацією Департаменту з питань бюджету та оплати праці апарату Федерації профспілок України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
405859

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
180298

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
49825

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
22677

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді