Казначеї не мають повноважень оцінювати дії та рішення замовника під час процедури закупівлі

Організація роботи бухгалтерської служби

Казначейство наділене повноваженнями з казначейського обслуговування бюджетних коштів, у т. ч контролю за взяттям бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та проведенням платежів за цими зобов'язаннями. Тож на етапі реєстрації бюджетних зобов'язань казначеї, зокрема, перевіряють наявність документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель.

Казначеї не мають повноважень оцінювати дії та рішення замовника під час процедури закупівлі

Так, орган Казначейства, перш ніж провести оплату за договором про закупівлю, перевіряє в електронній системі закупівель наявність документів, що підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладений договір про закупівлю. А саме:

Якщо цих документів немає або вони не відповідають встановленим вимогам —платежі з рахунка замовника за узятим фінзобов'язанням за договором про закупівлю не проводять.

Однак коли казначеї опрацьовують оприлюднені замовниками документи, у них можуть виникати запитання щодо їх оформлення (заповнення) в частині невідповідності один одному.

Законодавство не визначає, як виправляти технічні/механічні помилки в формах документів з публічних закупівель, однак і не забороняє це робити. Тож, на думку Казначейства, замовники мають право:

  • зафіксувати такі порушення документом (протоколом, листом тощо);
  • надати його разом з іншими документами до відповідного органу Казначейства.

Попри це, такі дії замовника не знімають з нього відповідальності за допущені порушення законодавства.

Важливо врахувати також два висновки Казначейства.

По-перше, Казначейство не має повноважень втручатися у проведення процедур закупівель. Тому правова оцінка дій, рішень замовника щодо проведення процедури закупівлі або уникнення її проведення, аналізу додатка до річного плану, вибору конкретної процедури закупівлі, умов її проведення, які відображені (зафіксовані) у згаданих документах, не входить до повноважень органів Казначейства.

По-друге, рішення про початок моніторингу публічних закупівель і його результати не є підставою для призупинення реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів з рахунка замовника.

Джерело: лист Казначейства від 11.12.2019 № 24-10-08/21940

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4475

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1320

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5217

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4474

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді