Казначеї не мають повноважень оцінювати дії та рішення замовника під час процедури закупівлі

Організація роботи бухгалтерської служби

Казначейство наділене повноваженнями з казначейського обслуговування бюджетних коштів, у т. ч контролю за взяттям бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та проведенням платежів за цими зобов'язаннями. Тож на етапі реєстрації бюджетних зобов'язань казначеї, зокрема, перевіряють наявність документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель.

Казначеї не мають повноважень оцінювати дії та рішення замовника під час процедури закупівлі

Так, орган Казначейства, перш ніж провести оплату за договором про закупівлю, перевіряє в електронній системі закупівель наявність документів, що підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладений договір про закупівлю. А саме:

Якщо цих документів немає або вони не відповідають встановленим вимогам —платежі з рахунка замовника за узятим фінзобов'язанням за договором про закупівлю не проводять.

Однак коли казначеї опрацьовують оприлюднені замовниками документи, у них можуть виникати запитання щодо їх оформлення (заповнення) в частині невідповідності один одному.

Законодавство не визначає, як виправляти технічні/механічні помилки в формах документів з публічних закупівель, однак і не забороняє це робити. Тож, на думку Казначейства, замовники мають право:

  • зафіксувати такі порушення документом (протоколом, листом тощо);
  • надати його разом з іншими документами до відповідного органу Казначейства.

Попри це, такі дії замовника не знімають з нього відповідальності за допущені порушення законодавства.

Важливо врахувати також два висновки Казначейства.

По-перше, Казначейство не має повноважень втручатися у проведення процедур закупівель. Тому правова оцінка дій, рішень замовника щодо проведення процедури закупівлі або уникнення її проведення, аналізу додатка до річного плану, вибору конкретної процедури закупівлі, умов її проведення, які відображені (зафіксовані) у згаданих документах, не входить до повноважень органів Казначейства.

По-друге, рішення про початок моніторингу публічних закупівель і його результати не є підставою для призупинення реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів з рахунка замовника.

Джерело: лист Казначейства від 11.12.2019 № 24-10-08/21940

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3492

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34591

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5536

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
28964

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді