Що робити замовнику, якщо цінова пропозиція учасника дуже занижена

Законодавці ввели до Закону про публічні закупівлі нове поняття — аномально низька ціна тендерної пропозиції. Використовувати його можна буде із 19 квітня, коли запрацює Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-IX.

Що робити замовнику, якщо цінова пропозиція учасника дуже занижена

Аномально низькою вважатимуть ціну/приведену ціну найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою:

  • на 40% або більше середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій (ТП) інших учасників на початковому етапі аукціону;
  • на 30% або більше наступної ціни/приведеної ціни ТП за результатами проведеного електронного аукціону.

Електронна система закупівель автоматично визначатиме аномально низьку ціну, коли свої ТП щодо предмета закупівлі або його частини (лота) подали не менше двох учасників.

Учасник, який подав найбільш економічно вигідну ТП, що є аномально низькою, має надати обґрунтування щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг ТП.

Своєю чергою, замовник:

  • може відхилити аномально низьку ТП, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної у ній ціни або вартості;
  • відхиляє її у разі ненадходження такого обґрунтування протягом 1 робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної ТП.

Детальніше про новий інструмент боротьби із заниженими ціновими пропозиціями учасників, читайте тут:

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1216

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
4819

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4259

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
35741

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді