Кабінет Міністрів 4 листопада ухвалив зміни до постанови №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану».
Поради Мінфіну: як складати проєкти місцевих бюджетів на 2023 рік
Асоціація міст України наводить такі зміни у формування та виконання місцевих бюджетів:
- Виключено виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад із органів, які можуть приймати рішення про ухвалення або внесення змін до місцевих бюджетів. Тепер внесення змін до місцевих бюджетів і прийняття рішень щодо бюджетів - виключне повноваження сільських, селищних та місцевих рад, а також військових адміністрацій у разі їх утворення.
- Скорочено кількості випадків, коли необхідне обов’язкове погодження із Мінфіном проєктів рішення місцевої ради, військової адміністрації про передачу коштів у вигляді міжбюджетних трансфертів. Тепер таке погодження обов’язкове лише, коли трансферти передаються до відповідного місцевого бюджету іншої області та/або м.Києва.
- Не вимагається узгодження рішень щодо передачі трансфертів на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування; на виконання інвестиційних проектів, у тому числі на будівництво або реконструкцію об'єктів спільного користування.
Експерт порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» нагадує, що надходження місцевих бюджетів складаються з:
- надходження від податків. При цьому частина загальнодержавних зараховується у місцевий бюджет;
- неподаткові надходження;
- доходи від операцій з капіталом;
- надходження від органів державного управління (міжбюджетні трансферти).
За матеріалами АМУ
Перевірки Держпраці під час воєнного стану
У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.