Кабінет Міністрів 4 листопада ухвалив зміни до постанови №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану».

Поради Мінфіну: як складати проєкти місцевих бюджетів на 2023 рік
Асоціація міст України наводить такі зміни у формування та виконання місцевих бюджетів:
- Виключено виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад із органів, які можуть приймати рішення про ухвалення або внесення змін до місцевих бюджетів. Тепер внесення змін до місцевих бюджетів і прийняття рішень щодо бюджетів - виключне повноваження сільських, селищних та місцевих рад, а також військових адміністрацій у разі їх утворення.
- Скорочено кількості випадків, коли необхідне обов’язкове погодження із Мінфіном проєктів рішення місцевої ради, військової адміністрації про передачу коштів у вигляді міжбюджетних трансфертів. Тепер таке погодження обов’язкове лише, коли трансферти передаються до відповідного місцевого бюджету іншої області та/або м.Києва.
- Не вимагається узгодження рішень щодо передачі трансфертів на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування; на виконання інвестиційних проектів, у тому числі на будівництво або реконструкцію об'єктів спільного користування.
Експерт порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» нагадує, що надходження місцевих бюджетів складаються з:
- надходження від податків. При цьому частина загальнодержавних зараховується у місцевий бюджет;
- неподаткові надходження;
- доходи від операцій з капіталом;
- надходження від органів державного управління (міжбюджетні трансферти).
За матеріалами АМУ
Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ⤵️ 💥Обов’язкова сертифікація бухгалтерів: кого торкнеться та які наслідки
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
Кошторис — це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи — важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі.
В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді