Шпаргалка бухгалтера на 2023 рік
Мінфін змінив свій Наказ від 26 серпня 2014 року № 836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» (далі – Наказ № 836), яким затверджено:
- Інструкцію пpо статус тa особливості участі у бюджетному процесі відповідальних виконавців бюджетних пpогpaм місцевих бюджетів;
- Пpaвилa склaдaння пaспоpтів бюджетних пpогpaм місцевих бюджетів та звітів про їх виконaння (далі – Правила);
- фоpму пaспоpтa бюджетної пpогpaми місцевого бюджету;
- фоpму звіту пpо виконaння пaспоpтa бюджетної пpогpaми місцевого бюджету.
Зміни набирають чинності з 1 січня 2023 року. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів та місцеві фінансові органи мають врахувати їх під час затвердження паспортів бюджетних програм на 2023 рік та під час складання та подання звітів про виконання паспортів бюджетних програм за 2022 рік.
Інструкція про статус та особливості участі у бюджетному процесі відповідальних виконавців бюджетних програм місцевих бюджетів ніяких змін не зазнала.
До Наказу № 836 внесені зміни до пункту другого та пункту четвертого:
Було | Стало |
2. Установити, що головні розпорядники коштів місцевого бюджету (далі - головні розпорядники): 2) у терміни, визначені для подання зведеної річної бюджетної звітності, подають до місцевих фінансових органів звіти про виконання паспортів бюджетних програм за формою, затвердженою цим наказом, у паперовому та електронному вигляді; | 2. Установити, що головні розпорядники коштів місцевого бюджету (далі - головні розпорядники): 2) подають до місцевих фінансових органів звіти про виконання паспортів бюджетних програм за формою, затвердженою цим наказом, у паперовій та електронній формі у терміни, визначені органами Державної казначейської служби України для подання зведеної річної бюджетної звітності; |
4. Головні розпорядники протягом 30 днів після складання звіту про виконання паспорта бюджетної програми подають місцевому фінансовому органу узагальнені результати аналізу ефективності бюджетних програм. | 4. Головні розпорядники Протягом 14 календарних днів після подання річної бюджетної звітності подають місцевому фінансовому органу результати оцінки ефективності бюджетних програм. |
Мова йде про подання головними розпорядниками коштів до місцевого фінансового органу:
- звітів про виконання паспортів бюджетних програм (далі – звіти про виконання паспортів) — терміни і форма подання (пункт 2)
- результатів оцінки ефективності бюджетних програм — терміни подання (пункт 4).
Головні розпорядники мають подати звіти про виконання паспортів бюджетних програм місцевому фіноргану у терміни, що визначені для них Казначейством для подання консолідованої фінансової звітності, тобто — до 25 лютого року наступного за звітним.
І вже відповідно від цього терміну додержуватись тих 14 календарних днів, ротягом яких головні розпорядники мають подавати місцевому фінансовому органу результати оцінки ефективності бюджетних програм.
Нові правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання
1. Загальні положення
В правилах складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів:
- із переліку інформації, з використанням якої формується паспорт бюджетної програми, вилучили норму стосовно порядків використання бюджетних коштів, отже тепер реалізація бюджетної програми не потребує їх затвердження, відповідно із переліку підстав для внесення змін до паспортів бюджетних програм протягом року виключили норму щодо внесення змін до чинних порядків використання бюджетних коштів (у пунктах 1.2 -1.5);
- уточнили, що місцевий фінансовий орган погоджує проекти паспортів бюджетних програм у разі виникнення нових бюджетних програм (п.1.3), а головні розпорядники забезпечують відповідність змісту проектів паспортів бюджетних програм рішенню про місцевий бюджет на відповідний бюджетний період (п. 1.4);
доповнили новими абзацами пункти:
п. 1.10: «Пояснення щодо причин відхилення (збільшення або зменшення) обсягів касових видатків (наданих кредитів з бюджету) за напрямами використання бюджетних коштів від обсягів, затверджених у паспорті бюджетної програми, надаються головним розпорядником у звіті про виконання паспорта бюджетної програми»;
п. 1.11: «Фінорган здійснює погодження проекту паспорта бюджетної програми у новій редакції протягом 7 днів з дня його отримання або надсилає зауваження до нього»
2. Вимоги до склaдaння пaспоpтa бюджетної пpогpaми
Абзаци 2 і 3 пункту 2.5 виписані у новій редакції, яка не змінила їх суті.
У формі паспорта бюджетної програми місцевого бюджету слова «ініціали/прізвище» замінили словами «Власне ім’я, Прізвище».
3. Вимоги до склaдaння звіту пpо виконaння пaспоpтa бюджетної пpогpaми
Уточнено, що в звітах про виконання паспортів бюджетних програм обсяги касових видатків (наданих кредитів з бюджету) визначаються з урахуванням даних зведеної річної бюджетної звітності, поданої до Казначейства та мають відповідати даним зведеної річної бюджетної звітності за відповідною бюджетною програмою (у пунктах 3.5 – 3.7).
Як і раніше, у відповідних графах форми паспорту обсяги бюджетних асигнувань, затверджені паспортом бюджетної програми на звітний бюджетний період, вимагається відображати з урахуванням змін (пункт 3.5), що робить документ суто формальним, оскільки в кінці року планові показники як правило уточнюються під касові. Отже відхилень обсягів касових видатків (наданих кредитів з бюджету) від обсягів, затверджених паспортом бюджетної програми на звітний період з урахуванням змін, які вимагається визначити та пояснити (пункти 3.5 – 3.7), практично не буває.
Саму форму звіту про виконання паспорта бюджетної програми викладено у новій редакції. При цьому ніяких суттєвих змін форма звіту не зазнала.
За матеріалами проекту Децентралізація