Мінсоцполітики повідомляє про зміни в оформленні лікарняних в 2023 році

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

З 1 січня Пенсійний фонд України є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

оформлення лікарняних 2023

Бухоблік спецодягу: ⏬ скачати проведення

Мінсоцполітики зазначає, що для отримання фінансування по лікарняних від ПФУ роботодавцю необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Що залишилося як і раніше

  1. Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.
  2. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились.
  3. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів.
  4. У випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності.

Що змінилося при оформленні лікарняних

  1. Новий Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від ПФУ. Якщо раніше Фонд соцстраху перераховував кошти протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд  має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів.
  2. Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
  3. Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
  4. Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП , як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
  5. Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Оформляємо відрядження: ☺️ 5 топрішень

Оформлення заяви-розрахунку в 2023 році

Заява-розрахунок подається до ПФУ через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Фонду. Є можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків відповідно до визначених критеріїв:

  • період реєстрації листків непрацездатності,
  • тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
  • здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.

Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

До заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.

За матеріалами Кабміну

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок декретних 2025 на прикладах

Як розрахувати декретні та виплатити в 2025 році? У консультації — алгоритм нарахування декретних, приклади розрахунків, зразки документів та готові бухгалтерські проведення
230013

Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма

Як створити та відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ — розповідаємо у статті. На прикладі покажемо, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам швидко і без помилок.
64319

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді