Нова редакція Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності набула чинності 27 липня 2018 року.
Комісія утворюється на кожному підприємстві незалежно від форми власності, що використовує найману працю, і вирішує — призначати чи відмовляти в матеріальному забезпеченні (
лікарняних,
декретних,
допомозі на поховання) працівникам.
Відповідно до затвердженого Положення, комісія слідкує за своєчасним направленням до ФСС заяв-розрахунків про нараховане працівникам матеріальне забезпечення, а також розглядає скарги працівників на рішення комісії.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
- отримувати від роботодавця відомості про суми фінансування ФСС матеріального забезпечення працівникам;
- отримувати від ФСС безкоштовні консультації щодо законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
- звертатися за потреби до ФСС для перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності працівникам;
- перевіряти дотримання працівниками режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
- звертатися до ФСС у разі спору з роботодавцем про надання матеріального забезпечення працівникам, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
- вносити до ФСС пропозиції з організації та удосконалення соціального страхування на підприємствах.
За інформацією Фонду соціального страхування України
Експерт допоможе розібратися, коли, кому та як надавати компенсацію за невикористані відпустки. На прикладах розберемося в особливостях розрахунку компенсації за невикористані відпустки, її нарахуванні та оподаткуванні
Для встановлення єдиних правил і уникнення порушень з оплати праці працівникам, в установі потрібно затвердити локальний нормативний документ, тобто – положення про оплату праці.
Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало