Нова редакція Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності набула чинності 27 липня 2018 року.
Комісія утворюється на кожному підприємстві незалежно від форми власності, що використовує найману працю, і вирішує — призначати чи відмовляти в матеріальному забезпеченні (
лікарняних,
декретних,
допомозі на поховання) працівникам.
Відповідно до затвердженого Положення, комісія слідкує за своєчасним направленням до ФСС заяв-розрахунків про нараховане працівникам матеріальне забезпечення, а також розглядає скарги працівників на рішення комісії.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
- отримувати від роботодавця відомості про суми фінансування ФСС матеріального забезпечення працівникам;
- отримувати від ФСС безкоштовні консультації щодо законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
- звертатися за потреби до ФСС для перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності працівникам;
- перевіряти дотримання працівниками режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
- звертатися до ФСС у разі спору з роботодавцем про надання матеріального забезпечення працівникам, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
- вносити до ФСС пропозиції з організації та удосконалення соціального страхування на підприємствах.
За інформацією Фонду соціального страхування України
Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
У статті розглянули порядок оформлення листка непрацездатності у 2025 році: хто має право на отримання, як правильно заповнити бланк, які дані необхідні для електронного та паперового варіантів. Скористайтеся актуальним бланком листка непрацездатності та зразком заповнення, щоб пришвидшити оплату лікарняних.
Довідка ОК-7 — це офіційне підтвердження страхового стажу працівника. Вона необхідна, зокрема, для оплати лікарняного. У статті пояснимо, як отримати довідку з Пенсійного фонду, що містить форма ОК-7, коли та для чого її використовують.