Нова процедура реєстрації зупинених ПН/РК в ЄРПН запрацює в жовтні
Платник ПДВ, який склав податкову накладну (ПН)/ розрахунок коригування (РК), реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН може подати такі документи:
- договори, у т. ч. зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника ПДВ, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у т. ч. рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.
У разі, коли у квитанції до ПН/РК зазначено код товару / послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації ПН/РК, платник ПДВ має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Подання письмових пояснень та копій документів до РК, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, має право ініціювати отримувач (покупець), для чого:
- отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;
- постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;
- отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів:
- приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
- надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів;
- ПН/РК в ЄРПН у разі надання платником ПДВ копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства.
Платник ПДВ має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення. Якщо їх не надано, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН протягом 5 робочих днів.
Накази Мінфіну від 14.07.2023 № 394 та від 04.08.2023 № 428, якими запроваджені ці новації наберуть чинності 01.10.2023.