Новації у публічних закупівлях – роз’яснює уповноважений орган

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінекономіки роз’яснило новації у публічних закупівлях, які запроваджені з 07.09.2023 постановою КМУ від 01.09.2023 № 952

Мінекономіки у листі від 19.09.2023 № 3323-04/50098-06 роз’яснило новації, запроваджені постановою КМУ від 01.09.2023 № 952 (далі – Постанова № 952).

Щодо скорочення підстав

Постановою № 952 скорочено перелік випадків, у разі яких замовник може здійснити придбання товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, без використання ЕСЗ шляхом укладення прямого договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Перелік вилучених підстав у листі.

Щодо пункту 13 Особливостей

У разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, від замовника вимагається оприлюднити в ЕСЗ погоджене або затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Строк для цього – не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення цього договору.

Щодо пункту 9 Особливостей

За результатами закупівель, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, без використання ЕСЗ у випадках, передбачених пунктом 9 Особливостей, замовники також обов’язково оприлюднюють в ЕСЗ одночасно зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.

Щодо форми і змісту обґрунтування

Документ, що містить обґрунтування, може бути підготовленим як уповноваженою особою, так і іншою особою замовника, наприклад, представником структурного підрозділу, який є ініціатором такої закупівлі тощо. До того ж такий документ має бути погодженим або затвердженим керівником або особою, яка визначена керівником для вчинення відповідних дій.

Зміст обґрунтування визначається замовником самостійно та може містити, зокрема посилання на законодавство, нормативні акти, умови або обставини, причини, що виникають у замовника стосовно необхідності закупівлі у такий спосіб тощо.

При цьому доцільно дотримувати Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.

Щодо повноважень Держаудитслужби

Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг, у т. ч. спрощених закупівель, які замовники проводять згідно з пунктом 8 Особливостей.

Щодо інших змін

Представники Мінекономіки провели вебінар з означених питань. Переглянути запис можна за посиланням:

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4760

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1481

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5907

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4754

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді