Як подати корегуючу заяву-розрахунок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Пенсійний фонд України (ПФУ) надав детальний алгоритм дій як через портал електронних послуг подати корегуючу заяву-розрахунок.

Підставою для фінансування страхувальників на виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є заява-розрахунок. Іноді, після того як роботодавець надіслав заяву-розрахунок до ПФУ і вона вже набула статусу «Оплачено», з’являється необхідність відкорегувати внесені дані.

Наприклад, може виникнути потреба додаткового фінансування, дозамовлення коштів (Корегування збільшення) чи, навпаки, повернення вже отриманих сум (Корегування зменшення). Або ж (як правило, для паперових листків непрацездатності) виникає необхідність у виправленні інформації про застраховану особу (Корегування несумових параметрів).

Для таких випадків на вебпорталі електронних послуг ПФУ реалізовано можливість подання корегуючої заяви-розрахунку.

Алгоритм дій для подання корегуючої заяви-розрахунку такий.

1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ portal.pfu.gov.ua

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

2. На панелі зліва оберіть розділ «Заява-розрахунок».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

3. У вікні, що спливе, натисніть «Пошук» та з випадаючого списку скопіюйте номер заяви-розрахунку, яку потрібно відкорегувати.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

4. Далі натисніть кнопку «Створити нову» та оберіть опцію «Корегуюча ЗР».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

5. У новому вікні введіть попередньо скопійований номер заяви-розрахунку, щодо якої необхідно зробити корегування та натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

6. При формуванні корегуючої заяви-розрахунку оберіть необхідний тип корегування з переліку:

  • Корегування зменшення;
  • Корегування збільшення;
  • Корегування несумових параметрів.

Натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

7. Після цього у «Додатку про тимчасову непрацездатність» натисніть піктограму з олівцем.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

8. У листку непрацездатності, який з’явиться на екрані, у полі «Сума (в гривнях з копійками) (всього)» введіть новий коректний запис (повну правильну суму, якщо обрано опцію «Корегування збільшення» або сторнуючий (від’ємний) запис із знаком «–», якщо обрано «Корегування зменшення»). Відповідні чисельні значення внесіть в поле «Сума (в гривнях з копійками) (у т.ч. за рахунок коштів Фонду)».

Якщо обрано опцію «Корегування несумових параметрів», внесіть виправлену інформацію в поле, яке потребує корегування (наприклад, в реквізити лікарняного, дані про стаж, причину непрацездатності, прізвище тощо).

Корегування несумових параметрів застосовується для виправлення даних в паперових лікарняних, де помилки виникають, наприклад, в реквізитах документів, особистих даних особи, періодах непрацездатності, відмітках тощо.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

Важливо! До корегування зменшення має бути прикріплено скановану копію платіжного доручення, згідно з яким проведено повернення коштів.

9. Внесіть дані в поле «Причина розбіжності суми», обравши відповідний запис із випадаючого списку або введіть причину, яка не передбачена в автоматичному режимі, в поле «Причина розбіжності суми – інше». Натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

10. Після внесення корегуючих даних, натисніть кнопку «Сформувати заяву–розрахунок».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

11. Перевірте сформовану заяву-розрахунок та натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

12. Корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «В опрацюванні». Після її прийняття Фондом корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «Прийнято».

За інформацією ПФУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні сумісникам у 2025 році: обчислення, приклади і табелювання

Лікарняні сумісникам варто нараховувати враховуючи квітневі зміни у 2025 році. У статті пояснюємо на прикладах нові правила, які документи подавати, як табелювати відсутність та як правильно обчислити лікарняні за сумісництвом.
221670

Електронний лікарняний 2025: інструкції для бухгалтера

Виокремили найважливіше про електронний лікарняний для бухгалтерів. Про терміни оформлення та виплати допомоги з тимчасової непрацездатності та з вагітності та пологів на основі е-лікарняних поговоримо у статті
55246

Розрахунок декретних 2025 на прикладах

Як розрахувати декретні та виплатити в 2025 році? У консультації — алгоритм нарахування декретних, приклади розрахунків, зразки документів та готові бухгалтерські проведення
232466

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді