Як подати корегуючу заяву-розрахунок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Пенсійний фонд України (ПФУ) надав детальний алгоритм дій як через портал електронних послуг подати корегуючу заяву-розрахунок.

Підставою для фінансування страхувальників на виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є заява-розрахунок. Іноді, після того як роботодавець надіслав заяву-розрахунок до ПФУ і вона вже набула статусу «Оплачено», з’являється необхідність відкорегувати внесені дані.

Наприклад, може виникнути потреба додаткового фінансування, дозамовлення коштів (Корегування збільшення) чи, навпаки, повернення вже отриманих сум (Корегування зменшення). Або ж (як правило, для паперових листків непрацездатності) виникає необхідність у виправленні інформації про застраховану особу (Корегування несумових параметрів).

Для таких випадків на вебпорталі електронних послуг ПФУ реалізовано можливість подання корегуючої заяви-розрахунку.

Алгоритм дій для подання корегуючої заяви-розрахунку такий.

1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ portal.pfu.gov.ua

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

2. На панелі зліва оберіть розділ «Заява-розрахунок».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

3. У вікні, що спливе, натисніть «Пошук» та з випадаючого списку скопіюйте номер заяви-розрахунку, яку потрібно відкорегувати.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

4. Далі натисніть кнопку «Створити нову» та оберіть опцію «Корегуюча ЗР».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

5. У новому вікні введіть попередньо скопійований номер заяви-розрахунку, щодо якої необхідно зробити корегування та натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

6. При формуванні корегуючої заяви-розрахунку оберіть необхідний тип корегування з переліку:

  • Корегування зменшення;
  • Корегування збільшення;
  • Корегування несумових параметрів.

Натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

7. Після цього у «Додатку про тимчасову непрацездатність» натисніть піктограму з олівцем.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

8. У листку непрацездатності, який з’явиться на екрані, у полі «Сума (в гривнях з копійками) (всього)» введіть новий коректний запис (повну правильну суму, якщо обрано опцію «Корегування збільшення» або сторнуючий (від’ємний) запис із знаком «–», якщо обрано «Корегування зменшення»). Відповідні чисельні значення внесіть в поле «Сума (в гривнях з копійками) (у т.ч. за рахунок коштів Фонду)».

Якщо обрано опцію «Корегування несумових параметрів», внесіть виправлену інформацію в поле, яке потребує корегування (наприклад, в реквізити лікарняного, дані про стаж, причину непрацездатності, прізвище тощо).

Корегування несумових параметрів застосовується для виправлення даних в паперових лікарняних, де помилки виникають, наприклад, в реквізитах документів, особистих даних особи, періодах непрацездатності, відмітках тощо.

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

Важливо! До корегування зменшення має бути прикріплено скановану копію платіжного доручення, згідно з яким проведено повернення коштів.

9. Внесіть дані в поле «Причина розбіжності суми», обравши відповідний запис із випадаючого списку або введіть причину, яка не передбачена в автоматичному режимі, в поле «Причина розбіжності суми – інше». Натисніть «Продовжити».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

10. Після внесення корегуючих даних, натисніть кнопку «Сформувати заяву–розрахунок».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

11. Перевірте сформовану заяву-розрахунок та натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».

Як подати корегуючу заяву-розрахунок

12. Корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «В опрацюванні». Після її прийняття Фондом корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «Прийнято».

За інформацією ПФУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні за сумісництвом у 2025 році: обчислення, приклади і табелювання

Із 04.04.2025 змінився порядок оплати лікарняних сумісникам. У статті пояснюємо на прикладах нові правила, які документи подавати, як табелювати відсутність та як правильно обчислити лікарняні за сумісництвом
208833

Повідомлення про виплату лікарняних 2025: зразок, строки, форма

Як створити та відправити повідомлення про виплату коштів в ПФУ — розповідаємо у статті. На прикладі покажемо, як подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам швидко і без помилок.
62651

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
69813

Листок непрацездатності 2025: новації та алгоритм роботи

У статті розглянули порядок оформлення листка непрацездатності у 2025 році: хто має право на отримання, як правильно заповнити бланк, які дані необхідні для електронного та паперового варіантів. Скористайтеся актуальним бланком листка непрацездатності та зразком заповнення, щоб пришвидшити оплату лікарняних.
91273

Довідка ОК-7 для оплати лікарняного: що це, де взяти і коли потрібна

Довідка ОК-7 — це офіційне підтвердження страхового стажу працівника. Вона необхідна, зокрема, для оплати лікарняного. У статті пояснимо, як отримати довідку з Пенсійного фонду, що містить форма ОК-7, коли та для чого її використовують.
105980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді