Дистанційна робота: як оформити трудовий договір

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Фахівець Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці роз’яснив, що врахувати при оформленні трудового договору на дистанційну роботу.

дистанційна робота: як оформити трудовий договір

Калькулятор індексації зарплати

Для оформлення дистанційного працівника необхідно:

  • отримати від особи документи для прийняття на роботу (трудову книжку, паспорт, свідоцтво про освіту тощо);
  • отримати заяву працівника про прийняття на роботу із вказівкою на дистанційну роботу;
  • підписати письмовий трудовий договір про дистанційну роботу;
  • видати наказ про прийняття на дистанційну роботу та ознайомити з ним працівника;
  • повідомити ДПС про прийняття на роботу працівника;
  • за бажанням працівника зробити запис до трудової книжки (без вказівки про дистанційну роботу);
  • ознайомити працівника з умовами трудового договору, роз’яснити права та обов’язки, умови праці, проінструктувати з питань техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони, визначити спосіб ознайомлення з наказами та розпорядженнями тощо (ст. 29 КЗпП України).

У договорі про дистанційну роботу слід передбачити наступні умови:

  • посада працівника, його права та посадові обов’язки (вид та обсяг роботи);
  • порядок дистанційної роботи (наприклад, завдання на електронну пошту або через програму із зазначенням терміну його виконання);
  • порядок та строки виконання завдання (за розпорядженнями або вільний у виборі інструментів);
  • порядок і строки подання працівниками звітів про виконану роботу;
  • основне місце роботи, сумісництво або суміщення;
  • робоче місце (якщо воно визначене), особливості поєднання дистанційної роботи з роботою на робочому місці в офісі;
  • строк дії договору (строковий або безстроковий) договір, умови пролонгації;
  • умови оплати праці;
  • робочий час, час відпочинку (обід), відпустка;
  • правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо про це домовлено у трудовому договорі;
  • періодичність та порядок проведення роботодавцем інструктажів (навчання) працівників з питань охорони праці і протипожежної охорони;
  • відповідальність працівника за забезпечення безпечних та нешкідливих умов праці на робочому місці;
  • відповідальність роботодавця за техніку безпеки обладнання, якщо таке передається працівнику;
  • розмір, порядок і строки виплати працівникам компенсації за використання належних їм або орендованих ними обладнання, програмно-технічних засобів, засобів захисту інформації та інших засобів. Якщо в трудовому договорі про це не зазначити, тоді обов’язок забезпечення покладається на роботодавця, а також оплачує витрати, пов’язані з цим.

У трудовому договорі обов’язково прописують трудові обов’язки працівника (посадову інструкцію), їхній об’єм та чіткий перелік. Якщо такі моменти не прописати в договорі (або в наказі) і не ознайомити працівника з такими умовами контролю, то буде неможливо в майбутньому довести порушення працівника трудових обов’язків, наприклад, під час звільнення або виплати зарплати.

Законом не передбачено автоматичного контролю за дистанційними працівниками. Про це треба роботодавцю подбати окремо і прописати в договорі або в наказі.

Також слід у трудовому договорі визначити порядок організації віддаленої роботи (підпорядкованість, час на період відключення (перерва), строки та порядок подання звітів щодо виконаної роботи, порядок та частота перевірки електронної пошти тощо).

За інформацією Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників – зміни з 01.12.2024

15 листопада Уряд оновив критерії бронювання та критерії для отримання критичності. Бронювання працівників підприємств із 1 грудня здійснюватимуть через Дію. Моніторинг підприємств та організацій здійснюватимуть щомісяця на відповідність всім критеріям критичності. Детальніше про зміни — у статті.
14326

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9908

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
13044

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді